    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: SM sobie pogrywa (tzw. system MOL)
    Date: Sun, 1 Jan 2023 16:01:05 +0100
    <63b1823b$0$450$65785112@news.neostrada.pl>
    <sj5z8c5t8rx1$.197cpjjowlkt0$.dlg@40tude.net>
    <63b18aee$0$450$65785112@news.neostrada.pl>

    On Sun, 1 Jan 2023 14:30:22 +0100, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > puszczali tam coś w rodzaju lokalnego dziennika (w kółko ten sam przez
    > tydzień ze trzy razu dziennie), a w pozostałym czasie leciały faktycznie
    > jakieś reklamy, czy inne ogłoszenia. Ja tego w ogóle chyba nawet nie
    > miałem zaprogramowanego w telewizorze.
    >
    > Odpisałem im, że ich kanału nie oglądam i proszę o dostarczane w
    > normalny sposĂłb informacji, o co im chodzi. Dostarczyli. JuĹź przestali
    > pajacować z koniecznością zapłaty za dwa lata wstecz z odsetkami,
    > natomiast twardo sprawę postawili, że wypowiadają umowę i za trzy

    No ale tu szczesliwie prawo bylo za Tobą.

    Tylko czy to oswiadczenie woli? No moze i tak, w koncu zmiana cennika.

    A teraz sie np banki wycwanily i "klient ma obowiazek co najmniej raz
    w miesiacu logowac sie na swoje konto internetowe".

> [...]
    > wszystkim użytkownikom. Chodziło o to, że spółdzielnia wpuszczając ich
    > na swój teren likwidowała instalacje tzw. anten centralnych. No i teraz
    > ich przedstawiciele handlowi zaczęli mnie "atakować", że może jednak bym
    > nadal korzystał. To może oni przedłużą umowę ze starą ceną. Albo jakiś
    > rabacik, ale jednak.
    >
    > Chwilę z nimi jeszcze się podroczyłem, bo nadal przyjmowali tę niższą
    > kwotę, bowiem trwały negocjacje co do ostatecznej kwoty, jaką miałbym
    > płacić, aż w chwili, gdy się wyprowadzałem po prostu ich poinformowałem,

    No ale co - obowiązek im sie skonczyl czy co?
    Sie wyprowadzales, to moze i sie skonczyl, ale jakbys sie nie
    wyprowadzil?
    Obowiazek swiadczenia maja, ale czy cena ustalona, czy moze ulec
    zmianie? Np o inflacje ... albo z powodu powiekszenia ilosci kanałów
    :-)

    > Tak więc wracając do zasadniczego tematu, miejsce publikacji informacji
    > może powodować niekoniecznie założone przez publikującego skutki.
    > Oczywiście jak sobie publikuje w miejscu niedostępnym dla odbiorcy, to
    > może sobie to robić, ale nie ma to skutku złożenia oświadczenia woli. To
    > coś, jakbym ja sobie coś pomyślał i oczekiwał, że Ty będziesz to
    > realizował.

    Jakos tak. Albo jak wyslac list niewidomemu :-P

    Ale tu nie jest miejsce jakies niedostepne, a i nie oswiadczenie woli,
    tylko odpowiedz na żądanie petenta ...

    J.