    Date: Sun, 1 Jan 2023 14:58:17 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <jiz19hveutge$.qdm7mgcehapi$.dlg@40tude.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: SM sobie pogrywa (tzw. system MOL)

    W dniu 01.01.2023 o 14:25, J.F pisze:

    > A po co ci maja wysylac jakies pismo? Z dłużnikami sie postępuje
    > zgodnie ze statutem :-) Nalicza odsetki, wyslą pismo potem ile im
    > zalegasz :-) Albo i nie wyslą, bo skoro wszystko jest w MOL :-)

    Tylko czasem pewne skutki prawne wynikają z tego, czy do danej
    informacji miała dana osoba dostęp - a nie od tego, czy mogła mieć,
    gdyby zrobiła to, co ja sobie życzę.

    > No ale kogo pytasz? Bo kto jest uprawniony do odpowiedzi na takie
    > pytanie ? :-) A kto zobowiązany?
    > Przezydent, premier, MS? :-) kazdy sędzia, prokurator, policjant?

    I to jest kluczowa konstatacja. Jeśli zapytany nie ma obowiązku udzielić
    odpowiedzi, no to taka odpowiedź, że gdzieś to jest nie jest
    odpowiedzią. Oczywiście, jeśli udzielający odpowiedzi nie ma obowiązku
    jej udzielić, to nie spowoduje to żadnych negatywnych skutków. Ale jeśli
    z nieudzielenia odpowiedzi wynikają jakieś skutki, no to one wyniknął.

    Idąc tropem tej jazdy po alkoholu. Jak napisze do Prezydenta takie
    zapytanie, to raczej nic mi nie odpisze. Ale czy uważasz, że sąd może po
    rozpatrzeniu oskarżenia napisać do kierowcy, że wyrok opublikowano w
    "MOL". Czy coś takiego spowoduje rozpoczęcie biegu terminu wniesienia
    apelacji?

    --
    Robert Tomasik