    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 11 May 2012 10:58:00 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Rzecznik praw konsumenta a zakup na firm

    On Fri, 11 May 2012, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał

    > Zajrzyj do ustawy , a nie do słownika.

    Trzeba przyznac, że własnie w ustawie jest watpliwy zapis.
    Podejdę sprawę od tyłu, tam gdzie już było orzecznictwo.
    Na poczatku tysiaclecia pojawiły się przypadki sporów między
    firmami a fiskusem, całosc skończyła się wykresleniem z ustawy
    słów o 'zwiazaniu' i zastapieniu ich słowami "ujęty w ewidencji",
    chodziło o podatek dochodowy (zmiana gdzies w 2003).

    To co Tom pisze o silniku z auta szwagra, które było kiedys
    użyczone celem przejezdu w celach firmowych, wcale nie jest
    takie absurdalne - zmiana przepisów przy okazji "zamiotła pod
    dywan" sprawę kilometrówki, bo wygrany przez fiskusa proces
    (o "wykorzystywanie", a raczej doliczenie sprzedaży "wykorzy-
    stywanego" do DG) groził masowym naliczaniem podatku
    od sprzedaży samochodów, które przecież były "wykorzystywane"
    co w papierach pt. "kilometrówka" widniało czarno na białym.

    A przecież to, czy z "wykorzystywania" wynika podatek czy
    uprawnienie do reklamacji (lub jego brak) jest trzeciorzędne.
    Teraz wracamy do watku.
    Po uznaniu, że wykorzystywanie w roli narzędzia (w tym
    srodka transportu) jest "bezposrednie", auto szwagra
    wykorzystane choć raz do "firmowego" przewozu, choćby
    przykładowego notebooka z naprawy, wylatuje spod ochrony
    konsumenckiej. No dobra, z litery przepisu wynika że
    powinien jechać choć dwa razy :P
    Proszę mi nie pisać że to się logiki nie trzyma, bo
    to literalny wniosek z *poprzestania* na kryterium
    "bezposredniego wykorzystywania"!

    pzdr, Gotfryd