  • Data: 2012-05-11 17:58:29
    Temat: Re: Rzecznik praw konsumenta a zakup na firmę
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-05-10 16:36, Marek wrote:
    > Witam,
    >
    > zakupiłem na Allegro towar, który okazał się niezgodny z umową (matryca
    > do notebooka, która według opisu powinna być zgodna z oryginałem, który
    > posiadam lecz nie jest). Sprzedający jest gotów wymienić mi na inną,
    > lecz nie godzi się na pokrycie kosztów wysyłki tej niesprawnej i tej
    > sprawnej, czyli poniósłbym z nie swojej winy dodatkowe koszty dwóch
    > wysyłek kurierem. Czy rzecznik praw konsumenta pomaga również firmom,
    > czy tylko osobom indywidualnym?

    Jak sama nazwa wskazuje, rzecznik praw konsumenta jest od spraw
    konsumentów. Jako osoba prowadzącza DG lub osobowość prawna nie jesteś
    konsumentem i rzecznik nie ma tu nic to rzeczy.

    Brakuje organu ochrony firm, nie tylko przed takimi praktykami, ale
    przede wszystkim przed nadużyciami państwa (np. urzędy skarbowe), póki
    co pozostają sądy cywilne. W praktyce w przypadku niezgodności towaru z
    umową sprzedający powinien pokryć całość dodatkowych kosztów z tego
    powodu, że to z jego winy zaistniał problem.

    pozdrawiam
    Rafał