eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRuch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo › Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
  • Data: 2008-10-30 08:02:18
    Temat: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Od: "Steel" <d...@K...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przypomnę: dla mnie łyknięcie idei "winnego kolizji" też
    > było trudne do pojęcia :)
    > No jak to, jedzie facio na jednojezdniowej jezdni lewą
    > stroną, wyprzedza na skrzyżowaniu i ktoś kto się z nim
    > "trafił" przy wjeżdżaniu na pas na którym tamtego NIJAK
    > NIE MIAŁO PRAWA BYĆ jest winnym kolizji... a tu się
    > okazuje że tak - jest. Bo tamtem jechał po drodze
    > z pierwszenstwem (albo jechał z prawej) więc miał
    > pierwszeństwo i tyle, to że złamał parę przepisów nic
    > nie zmienia...

    Bo z tym jest inna sprawa skrecajacy w lewo ma OBOWIAZEK upewnienia sie ze
    po sasiednim pasie nic nie jedzie (np gosc moze cofac) i moze bezpiecznie
    wykonac manewr skretu w lewo.

    Co do wyjazdu z podporzadkowanej i samochodu na czolowe to byl taki glosny
    przypadek ze zginelo kilkoro dzieci... i ten pewdzacy lewym (dla niego)
    pasem na podwojnej ciaglej i ten wyjezdzajacy w prawo z podporzadkowanej
    uznani zostali przez sad za wspolwinnych wypadku ze skutkiem smiertelnym.
    w uzasadnieniu bylo iz wyjezdzajacy z podporzadkowanej byl lwinny gdyz nie
    upewnil sie czy moze wykonac bezpiecznie manewr (niestety wiekszosc na
    prawoskretach ludzi nie patrzy gdzie skreca i iczy za tym nie ma
    sygnalizacji - mialem kilka razy przypadek ze kolo szkoly w moim miescie
    malo nie przejechano dzicka ktore mialo zielone ale kierowcy sie spieszylo i
    nie popatrzyl ze ma czerwone) a ten z pasa pod prad jak ze zlamal przepisy
    wyprzedzajac na podwojnej ciaglej. Oba te postepowania przyczynily sie do
    wypadku...

    Tu w najgorszym przypadku powinno byc dla autora tak samo. On nie dochowal
    nalezytej ostroznosci a tamten wykonal manewr niedoswolony.

    pozdrawiam
    --
    Steel