    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
    Subject: Re: Rozwieść się czy nie - co radzicie?
    <577ba8f2$0$15189$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <577c0fbd$0$15188$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <577cdcb6$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <nlj6jr$i4q$2@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <577d2367$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <nljeua$7bh$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Thu, 7 Jul 2016 09:36:37 +0200

    On 2016-07-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > I w efekcie szkodzi to władzy. CND - tak brak wpływu do budżetu szkodzi
    > władzy, bo ta mimo, że "sama się wyżywi", to jednak na bardzo krótką metę.

    A mój punkt będący był, że to SZKODZI OBYWATELOM!
    __>>>>>>>OBYWATELOM<<<<<<__.

    Do "szkodzenia władzy" droga daleka i musi zajść mnóstwo innych
    czynników. Przykłady? Proszę bardzo: Rosja, gdzie masz mocno
    ubożejące społeczeństwo na skutek decyzji władzy i zaangażowaniu
    w konflikty zbrojne. I wciąż duże poparcie tejże władzy, bo
    społeczeństwo jest "pro mocarstwowe".

    Więc malwersacje szkodzą BEZPOŚREDNIO i PRZEDE WSZYSTKIM współobywatelom
    (zawsze). Dopiero w dłuższej perspektywie MOGĄ (powtarzam MOGĄ) zaszkodzić
    władzy.

    > Przede wszystkim - jak będziesz potulnie płacił, to zakładasz, że
    > [...]
    > ten sposób ulżysz społeczeństwu;)

    To dostanę ten przykład/argument, a nie kolejne wywody co się komu
    wydaje?

    > Zdaje się, że np Bostńska Herbatka była końcowym wynikiem unikania
    > fiskalizmu. W efekcie powstało supermocarstwo;)

    To jest bliskie przykładom o jakie proszę, ale tam nie było malwersacji podatkowych,
    tylko jawny sprzeciw. Najbliżej wszystkiego chyba faktycznie jest Grecja (i to dość
    fajny case do czego prowadzi taka masowa skala oszustw), ale tam nie mieli zamiaru
    "obalać władzy" w ten sposób. Co zresztą też pokazuje, że mam rację, czyli że
    malwersacje PRZEDE wszystkim szkodzą obywatelom.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com