    Subject: Re: Rozwieść się czy nie - co radzicie?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <577ba8f2$0$15189$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <577c1a2f$0$658$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    From: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>
    Date: Wed, 6 Jul 2016 13:08:49 +0200

    > Nie, nie musi. Sprzeciw wobec władzy osiąga się zazwyczaj inną metodą.

    Jaką?
    Sprzeciw wobec władzy można *okazywać* różnymi metodami.
    Cel osiąga się poprzez metody skuteczne. Tupanie nogami na
    demonstracjach i rozrzucanie ulotek to tylko gest (oczywiście ważny,
    podnosi morale i takie tam...), autorytarna władza ma to głęboko gdzieś,
    a w skrajnym przypadku po prostu taki gest spacyfikuje.

    Im władza ma mniej do dzielenia, tym ma mniejszą władzę/poparcie.

    > Tu mamy zwykłe dorabianie ideologii.

    To prosta matematyka.
    Jeżeli obywatel "optymalizuje" przychody/wydatki, to więcej kasy zostaje
    u obywatela, a mniej pozostaje do rozdziału "swoim" przez władzę.
    To chyba dobrze, że więcej kasy zostanie u obywatela w kieszeni?
    Bo jakoś nie wierzę, że płacąc z własnej woli więcej podatku np. o 500
    zł, to te 500 zł pójdzie na remont chodnika, a nie do kasy Watykanu,
    albo na wykupienie reklamy w jakimś faszyzującym szmatławcu.

    I żeby nie było wątpliwości, zgadzam się z Tobą w 100% gdy twierdzisz,
    że "Sprzeciw wobec władzy osiąga się zazwyczaj inną metodą". Ale pod
    warunkiem, że mam do czynienia z władzą uczciwą.
    Mogę się z jakąś władzą nie zgadzać ideologicznie i protestować na
    demonstracjach przeciwko idiotycznym "klauzulom sumienia" itp.
    Ale jeżeli władza mnie w żywe oczy okrada, a przy tym jest głupia bo
    wprowadza głupie przepisy, które obywatel może wykorzystać *zgodnie z
    prawem*, to korzystam z premedytacją. Nie dorabiając do tego żadnej
    ideologi. To nie jest okradanie i szkodzenie współobywatelom. To jest
    obrona przed kradzieżą.
    Do remontu chodnika chętnie się dołożę. Do karmienia Natanka, Rydzyka,
    Oko, Piotrowicza, Pawłowicz... raczej mnie nie przekonasz.

    Pozdrawiam
    Piotr