  • Data: 2006-06-07 05:13:36
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o pracę.
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "DOMin" <d...@s...protek.pl> napisał w wiadomości
    news:e64rql$7li$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > Pracuje w firmie 5 lat i nie mam żadnych perspektyw rozwoju w tej firmie
    > więc postanowiłem zmienić prace.
    > Z tego co się orientuje mam 3 miesięczny okres wypowiedzenia (umowa jest
    > na czas nieokreślony od początku).
    > Czy mogę w jakiś sposób skrócić ten okres?

    Rozwiazaniem umowy o prace za porozumieniem stron.

    > Czy firma może w jakiś sposób zatrzymać mnie w firmie ( nie mówię o
    > motywacjach finansowych oczywiście )?

    Nie. Po 3 miesiacach (jesli dojdzie do wypowiedzenia MUSI cie puscic)

    > Czy mając na obecny 40 dni urlopu mogę zarządać jego wykorzystania?

    Tak. Zaklad ma wrecz obowiazek udzielic ten urlop.

    > czy moge otrzymać odmowę wykorzystania tego urlopu.

    Nie. Firma NIE moze odmówic ci jego wykorzystania.

    Majac 40 dni urlopu masz praktycznie 2 miesiace wolnego. Znaczy to, że
    mozesz zlozyc wypowiedzenie a po miesiacu rozpoczac prace w nowej firmie. W
    starej bedziesz mial urlop nie pracujac. Przez 2 miesiace bedziesz formalnie
    w 2 firmach zatrudniony - to nie jest zakazane.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.