  • Data: 2013-08-31 22:16:44
    Temat: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 30 Aug 2013, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Czy to nie ty pisałes ostatnio, ze brak zamiaru czesto nie implikuje braku
    > winy?

    Oczywiście.
    Ale tu mamy przypadek odwrotny - tylko umyślność mogłaby zmienić
    odpowiedzialność wynikłą z niezachowania przepisów.

    Obowiazku USTĄPIENIA nie dochowała ROWERZYSTKA!

    I do tego mogłyby zadziałać dwa znane mi wyjątki: "niewidzialna deska",
    czyli rowerzystka NIE MOGŁA jej przewidzieć bo jej nie widziała i co
    równie ważne, nie wiedziała że nie widzi, co nadal nie powodowałoby
    ani winy ani odpowiedzialności pieszego (ale zdejmowało z rowerzystki
    odpowiedzialność mandatową o ile jazda po chodniku byłaby w tym miejscu
    dopuszczona) oraz umyślność, która "przenosiłaby" winę na zamachowca.

    pzdr, Gotfryd