  • Data: 2013-08-31 22:12:31
    Temat: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 31 Aug 2013, Chocobo wrote:

    > A od kiedy to pieszy może poruszać się ddr?

    Już wiesz :>

    I teraz hit numeru: jeśli gdzieś obowiązuje zupełny zakaz,
    to na ogół nie ma przepisów szczególnych, wiążących się
    z dodatkowymi obowiązkami przy takim zakazie.
    Za to jeśli występuje dopuszczenie, to "przy okazji" zazwyczaj
    w przepisach dopisane są rygory.
    Przykładowo.
    Z p. widzenia spowodowania wypadku lepiej komuś "wyjechać"
    samemu będąc z prawej przez znak "zakaz wjazdu" niż "ustąp pierwszeństwa".

    No i właśnie jest rygor - obustronny, w przypadku jazdy po
    chodniku, i jest to rygor ogólny.
    Nieważne czy legalnie czy nielegalnie, rowerzysta jadący
    po chodniku ma "ustępować miejsca", czyli również przewidywać
    ruchy pieszych.

    > W normalnym przypadku nie, w takim imo niekoniecznie ponieważ stwarza
    > zagrożenie nie tylko dla rowerzystów, ale też dla innych pieszych

    Co nie zmienia faktu, że trafienie było w rowerzystę.
    Już pisałem - rozważ sobie przypadek skrzyżowania, na którym
    jest torowisko po którym da się jechać również samochodem,
    i taki układ, że tramwaj ma pierwszeństwo a samochód nie.

    Co kogo obchodzi, że JAKBY jechał tramwaj to należałoby
    mu ustąpić, skoro po torowisku jechał samochód?

    JAKBY szedł drugi pieszy, to pieszy z deską mógłby być
    (z wysokim prawdopodobieństwem) winien niezachowania ostrożności.
    Ale pieszy nie szedł, jechała rowerzystka która ma nakaz
    "ustąpienia miejsca".

    pzdr, Gotfryd