  • Data: 2013-08-31 22:24:14
    Temat: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 31 Aug 2013, hikikomorisan wrote:

    > No bede jechal DDRem i jak zaczepie pieszego to bedzie jego wina.
    >
    > Znaczy, zamiast inikac kolizji bede pierdolil to, bo przeciez nie mam
    > obowiazku ustepowac pieszemu, nawet przypadkowemu.

    Ale to by było umyślne trafienie.
    Nie masz obowiązku pilnować, ale nie wytłumaczysz się, jeśli pieszy
    szedł prosto wzdłuż DDR.
    Jeśli pieszy zrobi krok w bok, to oczywiście, sam sobie zaszkodził,
    "nie przewidziałem" a obowiazku ustępowania mu nie ma.
    Cały problem w tym, że rower jest szybszy i trudno doprowadzić
    do układu "wysoki sądzie, nie widziałem że idzie prosto" :>

    > To dzieki tej grupie ucze sie o obowiazkach i nie obowiazkach.

    Słusznie.
    Szkoda że nie czytasz zastrzeżeń o wyjątkach :>

    > I o tym, ze zamiast postepowac z zasada "nie szkodzic" to moge szkodzic ile
    > wlezie, byle zalapac sie na cos "nie mialem obowiazku".

    No właśnie pieszemu NIE DA SIĘ postawić zarzutu że umyślnie
    zaszkodził. Powie "nie widziałem i nie słyszałem roweru",
    nie udowodnisz że było inaczej, NAWET jeśliby tak było.

    pzdr, Gotfryd