  • Data: 2010-06-01 22:56:59
    Temat: Re: Rolki,deskorolki,hulajnogi, wrotki - jazda po alkoholu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    WS pisze:
    > On 1 Cze, 20:48, Andrzej Lawa

    > niby
    > 31) pojazd - środek transportu przeznaczony do poruszania się po
    > drodze oraz maszynę lub urządzenie do tego przystosowane,
    >
    > ale jako jaki pojazd zakwalifikowac np. rolki? ;)

    IMHO zależy jakie. Gdyby producenci/importerzy/sprzedawcy zadbali o to,
    by w instrukcji było napisane, że "wrotki nie są dostosowane do ruchu po
    drogach publicznych" to przynajmniej ten jeden element swobody
    sędziowskiego wyboru zostałby zlikwidowany ;)

    > na sile moze 47) rower - pojazd jednośladowy lub wielośladowy
    > poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem,
    >
    > ale wtedy rolkarz powiniem byc wyposazony w swiatla, hamulec,
    > dzwonek... i jezdzic trzymajac rece na kierownicy ;)

    Są rowery bez świateł, z rozwalonymi hamulcami i bez dzwonka. A nie raz
    widziałem ludzi jadących "bez trzymanki"... Nie jechali rowerem, czy
    jechali rowerem niezgodnie z przepisami? ;)

    > nie chodzilo przypadkiem o "prowadzenie pojazdu pod wplywem..." a on
    > prowadzil ten rower? :)

    Ech, tutaj też jest pewna niespójność w przepisach - kwestia
    "prowadzenie pojazdu" a "kierowanie pojazdem". Patrz: jak prowadzisz
    rower idąc obok niego to wg. PoRD jesteś pieszym czyli zasadniczo nie
    powinieneś zostać uznany za kierującego pojazdem.

    Z drugiej strony w paru innych miejscach - np. KK - jest mowa o
    "prowadzeniu pojazdu będąc w stanie".