  • Data: 2005-10-11 13:55:13
    Temat: Re: Rencista - Zatrudnienie
    Od: "GT" <g...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Darth Vader" <k...@i...pl> napisał :
    > Mam już tak sprzeczne opinie iż nie wiem jak jest naprawdę.
    > Prowadzę działalność gospodarczą i chciałbym zatrudnić na pełen lub 1/2
    > etatu chłopaka który ma 2 lub 3 grupę inwalidzką.
    > Czy ja jako pracodawcą bedę miał jakiekolwiek ulgi zatrudniając taka osobe
    > czy nie.

    Dziś już nie ma 2 czy 3 grupy inwalidzkiej. Nazywa się to inaczej: są
    stopnie niepełnosprawności - znaczny (dawna I gr), umiarkowany (II gr.) i
    lekki (III grupa). Ulgę na pewno ma pracodawca, który zatrudnia co najmniej
    25 osób i zatrudni niepełnosprawnego. Ulga wynosi w przypadku II gr. ok. 40%
    przeciętnego wynagrodzenia czyli w tej chwili prawie 950 zł. Jest grupa
    schorzeń szczególnych, przy których ulga jest podwajana a nawet potrajana
    (przy znacznym stopniu niepełnosprawości). Tyle wiem sam, bo tyle zbadałem.
    O reszcie się nie wypowiadam, nie znam się.
    Odpowiednie przepisy zawiera Ustawa o zatrudnianiu i rehabilitacji
    niepełnosprawnych (linki złamane):
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU19971230776&type=3&na
    me=D19970776Lj.pdf
    Instrukcja do wypełniania deklaracji PFRON:
    http://www.pfron.org.pl/zwi/zwi.nsf/WWW/
    pełny link do pobrania dokumentu:
    http://www.pfron.org.pl/zwi/zwi.nsf/WWW/8A7B2AE52147
    B6BFC1256ED9004EA3AA/$FI
    LE/obDEKI0elektro072003przecietnewynagrodzenie.pdf

    Pozdrawiam
    GT