eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRękojmia › Re: Rękojmia
  • Data: 2003-11-14 16:36:36
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: kam <X...@X...plX> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Catbert wrote:
    > Trzymając się ściśle kc - tak, chyba, że strony by ją wyłączyły, co nie
    > miało miejsca.

    W takim razie postawię pytanie - czy w umowie sprzedaży zawartej między
    stronami mającymi status konsumentów (w nowej definicji konsumenta z
    art.22[1] kc nie ma już wymogu, aby drugą stroną umowy był
    przedsiębiorca - zakładając racjonalność ustawodawcy ta zmiana ma jakieś
    znaczenie) można z uwagi na treść art.558 par.1 zd.2 kc wyłączyć rękojmię?

    > Jeżeli karta była sprawna, działała w chwili zakupu i była tym, co
    > zamówił obywatel - rękojmia nie zadziała.
    > Można oczywiście zrobic rentgena strukturze półprzewodnikowej i
    > dowodzić, że wada istniała w chwili zakupu, albo znaleźć zimny lut -
    > jednakże takie uszkodzenia usuwane są zwykle w ramach gwarancji, z
    > której kupujący świadomie zrezygnował - co, mam nadzieję znalazło wyraz
    > w cenie.

    Tu się zgadzam, dowodowo bardzo trudne.

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1