    From: "Rysiek G." <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacje przelewu krajowego
    Date: Mon, 1 Oct 2007 19:47:35 +0200

    > IMO zerowe. Od pewnego czasu jedyną informacją niezbędną dla realizacji przelewu
    jest poprawny numer rachunku odbiorcy.
    > Sprawdzania zgodności nazwy odbiorcy z numerem rachunku nikt chyba już nie stosuje.

    To tak, ale gdzie można znaleźć regulacje prawne dot. ww.? Skoro
    jest podana nazwa odbiorcy i jest wymagana do wypełnienia przelewu (bez
    niej system nie puszcza przelewu), a nawet jeśli nie wymagana tylko fakultatywna,
    to może być podstawą do reklamacji. Jeśli na mój adres przyjdzie przesyłka
    adresowana nie do mnie, to otwierając taki list, popełniam czyn zabroniony.
    Jak to się ma do prawa bankowego, ew. jakie sfery prawa mogą jeszcze
    regulować taką sprawę?

    Pozdr.
    R.