  • Data: 2007-10-04 10:16:32
    Temat: Re: Reklamacje przelewu krajowego
    Od: "PH" <h...@n...onecie> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Rysiek G." <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:fdr9cs$4hf$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam.
    >
    > Ktoś orientuje się jakie są podstawy reklamacji przelewu krajowego,
    > który został źle wypełniony, a "wyszedł" z konta? Wstawiłem jakiś
    > czas temu omyłkowo zły numer konta, ale właściwe dane odbiorcy,
    > więc przynajmniej powinien wrócić. Na jakiej podstawie rozmawiać
    > teraz z bankiem?

    jakim cudem pomyliłeś numer rachunku?

    Już rozwijam pytanie:

    Obecnie numer rachunku składa się z:

    xx yyyyyyyy zzz...

    gdzie XX to liczba kontrolna, yyyyyyyy to numer oddziału banku (z czego trzy
    pierwsze cyfry oznaczają bank reszta to oddział banku) reszta to numer
    klienta.

    Skora kasa nie wróciła do Ciebie to MUSIAŁEŚ podać poprawny numer (liczba
    kontrolna się zgadza) i istniejący numer (np pomyliłeś faktury za tel i
    prąd). Jeśli podałbyś niepoprawny numer - przelew nie wyszedł by z Twojego
    banku. Jeśli nieistniejący numer - kasa wraca do Ciebie po około 2
    tygodniach.

    Tak jak pisali poprzednicy - bank nie uzna reklamacji - jedyny sposób to
    skontaktuj się z właścicielem (raczej nieprawdopodobne żebyś miał numer rach
    a nie miał danych o jego właścicielu) i poproś o zwrot kasy.

    Jeśli odmówi być może możesz z sukcesem złożyć zawiadomienie o kradzieży -
    ale tu musi się ktoś inny z grupy wypowiedzieć

    pzdr

    Piotr