eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja › Re: Reklamacja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja
    Date: Thu, 27 Mar 2008 12:20:36 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 37
    Message-ID: <fsfvu3$6e3$10@news.onet.pl>
    References: <17nu6qxccotie.1ei0i1i2u94nd$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: don27.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1206616835 6595 83.24.121.27 (27 Mar 2008 11:20:35 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 27 Mar 2008 11:20:35 +0000 (UTC)
    X-Sender: A2zNb+iyGzNLOZcnZKe0qTi6JhWh3FyC
    In-Reply-To: <17nu6qxccotie.1ei0i1i2u94nd$.dlg@40tude.net>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.12 (Windows/20080213)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:523816
    [ ukryj nagłówki ]

    paul pisze:
    > Witam,
    >
    > Zakupilem sprzet elektroniczny, sprzedawca w czasie wyboru przezemnie
    > sprzetu powiedzial ze posiada on taka i taka funkcje. Zgodzilem sie na
    > zakup takiego towaru, kupilem go nie przygladajac sie zbytnio opakowaniu i
    > zawartosci (dlaczego mial bym nie wierzyc sprzedawcy?). Jak sie pozniej
    > okazala sprzet nie posiada podanych przez sprzedawce funkcji. Czy moge sie
    > domagac reklamacji i wymiany sprzetu (za doplata)/zwrotu gotowki. Jaka jest
    > podstawa do takich dzialan.


    Jeśli kupowałeś w celu niezwiązanym z działalnością gospodarczą i
    zarobkową, to możesz zareklamować produkt na podstawie niezgodności z
    umową. Produkt nie posiada bowiem takich właściwości, o których mówił
    sprzedawca.

    Masz tylko problem z udowodnieniem, że sprzedawca mówił coś innego
    niż jest na opakowaniu.

    Może to być trudne. Jednak zawsze możesz złożyć reklamację i liczyć
    na to, że zostanie uznana, względnie, że odpowiedź nie zostanie
    udzielona w ciągu 14 dni. W takim przypadku na mocy tej ustawy
    reklamacja jest uznawana za uwzględnioną zgodnie z życzeniem klienta.

    W żądaniu reklamacyjnym możesz zażądać naprawy (w tym przypadku nie
    ma sensu) lub wymiany na nowy. Jednak w tym przypadku ani naprawa ani
    wymiana nie spowoduje, że produkt będzie miał dodatkową funkcjolalność,
    o której mówił sprzedawca. Możesz zatem zażądać zwrotu gotówki.


    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1