-
1. Data: 2008-03-27 11:16:08
Temat: Reklamacja
Od: paul <n...@s...com>
Witam,
Zakupilem sprzet elektroniczny, sprzedawca w czasie wyboru przezemnie
sprzetu powiedzial ze posiada on taka i taka funkcje. Zgodzilem sie na
zakup takiego towaru, kupilem go nie przygladajac sie zbytnio opakowaniu i
zawartosci (dlaczego mial bym nie wierzyc sprzedawcy?). Jak sie pozniej
okazala sprzet nie posiada podanych przez sprzedawce funkcji. Czy moge sie
domagac reklamacji i wymiany sprzetu (za doplata)/zwrotu gotowki. Jaka jest
podstawa do takich dzialan.
Dizkuje i pozdrawiam.
-
2. Data: 2008-03-27 11:20:36
Temat: Re: Reklamacja
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
paul pisze:
> Witam,
>
> Zakupilem sprzet elektroniczny, sprzedawca w czasie wyboru przezemnie
> sprzetu powiedzial ze posiada on taka i taka funkcje. Zgodzilem sie na
> zakup takiego towaru, kupilem go nie przygladajac sie zbytnio opakowaniu i
> zawartosci (dlaczego mial bym nie wierzyc sprzedawcy?). Jak sie pozniej
> okazala sprzet nie posiada podanych przez sprzedawce funkcji. Czy moge sie
> domagac reklamacji i wymiany sprzetu (za doplata)/zwrotu gotowki. Jaka jest
> podstawa do takich dzialan.
Jeśli kupowałeś w celu niezwiązanym z działalnością gospodarczą i
zarobkową, to możesz zareklamować produkt na podstawie niezgodności z
umową. Produkt nie posiada bowiem takich właściwości, o których mówił
sprzedawca.
Masz tylko problem z udowodnieniem, że sprzedawca mówił coś innego
niż jest na opakowaniu.
Może to być trudne. Jednak zawsze możesz złożyć reklamację i liczyć
na to, że zostanie uznana, względnie, że odpowiedź nie zostanie
udzielona w ciągu 14 dni. W takim przypadku na mocy tej ustawy
reklamacja jest uznawana za uwzględnioną zgodnie z życzeniem klienta.
W żądaniu reklamacyjnym możesz zażądać naprawy (w tym przypadku nie
ma sensu) lub wymiany na nowy. Jednak w tym przypadku ani naprawa ani
wymiana nie spowoduje, że produkt będzie miał dodatkową funkcjolalność,
o której mówił sprzedawca. Możesz zatem zażądać zwrotu gotówki.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
-
3. Data: 2008-03-27 16:13:59
Temat: Re: Reklamacja
Od: Sarpedon <f...@b...cy>
Liwiusz pisze:
>> Zakupilem sprzet elektroniczny, sprzedawca w czasie wyboru przezemnie
>> sprzetu powiedzial ze posiada on taka i taka funkcje. Zgodzilem sie na
>> zakup takiego towaru, kupilem go nie przygladajac sie zbytnio
>> opakowaniu i
>> zawartosci (dlaczego mial bym nie wierzyc sprzedawcy?). Jak sie pozniej
>> okazala sprzet nie posiada podanych przez sprzedawce funkcji. Czy moge
>> sie
>> domagac reklamacji i wymiany sprzetu (za doplata)/zwrotu gotowki. Jaka
>> jest
>> podstawa do takich dzialan.
> Może to być trudne. Jednak zawsze możesz złożyć reklamację i liczyć na
> to, że zostanie uznana, względnie, że odpowiedź nie zostanie udzielona w
> ciągu 14 dni. W takim przypadku na mocy tej ustawy reklamacja jest
> uznawana za uwzględnioną zgodnie z życzeniem klienta.
tylko nie pisz tego w pismie ze maja 14 dni :)