    Subject: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5f7a3580$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7b5f5a$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <W1OeH.14454$y%5.4028@fx29.ams1>
    <5f7c89bd$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <t9sfH.532276$jbb.421271@fx44.ams1>
    <5f7f32fe$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7f4114$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7f4ec0$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f802563$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f807640$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f80a3c1$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Fri, 9 Oct 2020 22:34:30 +0200

    W dniu 09.10.2020 o 19:54, J.F. pisze:

> [...]
    =705 to możesz sobie
    > Robercie, ale skoro tak jest ... to jakim cudem udalo sie skazac tych
    > kilkudziesieciu ksiezy za gwalty i molestowania ?

    Zawsze jest czynnik ludzki. Dlatego ten system karania jest tak
    rozbudowany i tyle osób musi być tu jednomyślnymi, by zminimalizować
    zagrożenie przypadkowego skazania, czy pominięcia winnego. Ale jak wiemy
    nic nie jest doskonałe.

    > Czy prokuratorzy i sedziowie swoj honor maja - ksiedzu gwaltu nie
    > przepuszcza, a policjantowi nieposzanowania biskupa tez nie :-)

    Gwałtu, to na pewno. Tylko zagadnienie wcale proste nie jest. Tego typu
    przestępstwa są bardzo trudne do ścigania, zwłaszcza, gdy zgłoszenie
    anie masz na bieżąco po zdarzeniu, gdy daje się zabezpieczyć jakieś
    niezależne ślady. Pomówienie po wielu latach, to moim zdaniem jest nie
    do rozstrzygnięcia z całą pewnością.

    --
    Robert Tomasik