  • Data: 2020-10-09 23:38:31
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    > A czemu za dobre ukrywanie prawdy w celu wzmocnienia swojej pozycji? Po
    > prostu stwierdzam fakt, że tak jest i tyle. Nikt nie jest doskonały.

    Masz rację. Są mistrzami w ukrywaniu prawdy w celu wzmocnienia swojej
    pozycji. Od wielu wieków ukrywają, że bogów nie ma i chyba się
    przetrenowali z tym ukrywaniem, bo ukrywanie pedofilów zaczęło jednak
    wychodzić na światło dzienne.

    > Teraz trzeba się zastanowić, czy ksiądz ma być tym drogowskazem, czy
    > Kościół jako instytucja. Zdecydowanie uważam, że nie ksiądz, bowiem
    > ludzie miewają słabości.

    Już raz pokazałem ci absurd takiego myślenia i jak widać nie dotarło,
    więc powtórzę.

    Jak klecha się pomyli i przez przypadek zrobi coś dobrgo - to kościół dobry.
    Jak zrobi coś złego, to tylko człowiek, a nie kościół.

    > Po za tym trzeba by był dokładnie rozważyć, na ile działania kościoła są
    > naganne. Na pewno w tak dużym zbiorze przypadków da się znaleźć jakieś,
    > w których Kościół podjął błędne decyzje.

    Ale po co rozważać coś, co już wielokrotnie było rozważane? Historii i
    teraźniejszości nie zmienisz.
    W prawdziwej rzeczywistości w tak dużym zbiorze przypadków raz na jakiś
    czas zadarzają im się dobre decyzje - możesz się tego dowiedzieć z
    podręcznika historii. Te rzadkie dobre decyzje nijak nie wymazują tych
    licznych złych.

    > Rozróżniam, ale chcę wykazać, ze sprawa wcale taka jednoznacznie jasna
    > nie jest. Czytaj cały tekst, a nie jego wyrwane z kontekstu akapity.

    Gdzie ty tu widzisz niejednoznaczność, to chyba tylko twój bóg wie.

    Fakt, że stawiasz takie głupie pytania o piętnowanie księdza za
    współżycie z dorosłą kobietą w trakcie dyskusji o gwałceniu dzieci i
    ukrywaniu pedofilów przez kościół, świadczy o jakiejś aberracji
    umysłowej. Bzdury o wydalaniu ze stanu duchownego... no dramat
    normalnie, straszna kara, pewnie mu w pięty pójdzie.

    Jak duży śmietnik w głowie trzeba mieć, żeby zestawiać te sytuacje ze
    sobą i używać tego jako argumentu w dyskusji o pedofilii w kościele?
    Skąd w ogóle pomysł, żeby zadać tak idiotyczne pytanie, czy ktoś się
    będzie domagał takiego samego ścigania, jak w przypadku pedofilii?
    Że w ogóle będzie się domagał ścigania... Znasz kogoś normalnego, który
    na takie pytanie odpowie twierdząca, skoro je zadałeś?
    Sprawa pedofilii nie jest jednoznaczna, bo jakiś inny klecha współżyje z
    dorosłą kobietą?

    Ja pierdolę. To się w głowie nie mieści.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr