    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie odnośnie faktur abonamentowych
    Date: Thu, 14 Jan 2010 11:10:16 +0100

    On Mon, 11 Jan 2010, januszek wrote:

    > Lepie: jakie zapisy prawa stanowia, ze do czegokolwiek wymagana jest
    > jakakolwiek pieczatka?

    Nie ma przepisu który nakazuje aby pieczątkę postawić, ale są jakieś
    rzadkie przypadki kiedy pieczątkę trzeba *dostać* na papierze aby
    skorzystać z "dokumentu zastępczego" :]
    Obstawiam, że to pozostałości po różnych "starych zwyczajach", ale
    dopóki nikt nie skreślił - są w przepisach :)

    Osobiście wskazać umiem tylko jeden: jeśli zakup dokonywany jest na
    rzecz przedsiębiorcy rozliczającego się KPiR (nie wiem jak na pełnej
    księgowości), dotyczy materiałów biurowych lub pomocniczych (towarów
    handlowych "do odsprzedaży" tak dokumentować nie wolno) i dokonywany
    jest "w detalu", to koszt można uznać na postawie "zwykłych" paragonów
    (niefiskalnych) pod warunkiem:
    "zaopatrzonymi w datę i stempel (oznaczenie) jednostki wydającej paragon"
    (to cytat z przepisu).

    Nie będę wnikał, czy "oznaczenie" może mieć formę wydruku komputerowego.
    Na pewno może to być ręcznie wystawiony "świch" - ale z pieczątką.

    Akt prawny (rozporządzenie z 2003 roku) ostatnio zmieniany DU 140
    poz.988 z 2007 roku, tak dla porządku:

    pzdr, Gotfryd