  • Data: 2007-01-07 12:35:44
    Temat: Re: Pytanie laika - czy w ustawie jest AND czy OR ...?
    Od: u...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Chciałbym zauważyć, że ustawa jest napisana w nieco innym formaliźmie
    > niż proponujesz. Nie ma tam "dopuszczalne przetwarzanie danych definiuje
    > się jako 1) and 2) or 3) xor not 4)". Jest natomiast pewna lista
    > predykatów[1] pozwalających ustalić dla danego przetwarzania danych czy
    > jest ono dopuszczalne czy nie. Można oczywiście, jak ktoś ma taką
    > potrzebę, z tych predykatów[3] wywnioskować definicję jak wyżej[2], ale
    > nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że ustawa używa "lub". Po prostu każdy
    > z predykatów obowiązuje niezależnie od pozostałych, za naruszenie
> [...]
    Moje zdanie odnosiło się tylko do zasad logiki.
    Dopuszczenie przetwarzania danych jest dopuszczone jeżeli co najmniej
    jeden warunek jest spełniony (czy możę się mylę, nie jestem
    prawnikiem?), a to jest logiczny OR, przy AND musiałbyś spełnić
    wszytskie warunki żeby przetważanie danych było dopuszone.
    Tak wynika z zasad logiki, ale faktycznie prawo nie zawsze opiera się
    na logice ;-), często wręcz wydaje się że jest wprost przeciwnie.
    No, ale dzięki temu mają pracę prawnicy ;-)

    Pozdrawiam
    Usjwo