  • Data: 2007-07-27 09:52:14
    Temat: Re: Pytanie dotyczące dziedziczenia mieszkania
    Od: "kowal" <m...@s...getin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ad 1) napisać testament

    W wątku "spadek po wujku kawalerze", którego fragment pozwolę sobie zacytować:

    "prawie pół roku temu zmarł mój wuj - brat mojego taty, który nie miał
    ani żony, ani dzieci. Pozostawił po sobie dość duży majątek, między
    innymi ponad 40ha ziemi rolnej, ale nie zostawił testamentu.
    Z różnych źródeł wyczytałam już, że skoro wujek nie miał swojej
    rodziny, to spadek "wraca" do rodziców." (...)

    mamy podobną sytuację. Umiera wuj nie mający rodziny, który nie zostawia
    testamentu. W odpowiedziach na tego posta są podane różne - zdaniem ich
    autorów poprawne - możliwości podziału spadku. Nie ma słowa o tym, że majątek
    przepada. Odnosząc się więc do mojej sytuacji, to wydaje mi się, że brak
    testamentu byłby co najwyżej przeszkodą utrudniającą - ale nie
    uniemożliwiającą - dalsze użytkowanie tego lokalu przez żonę. Bo jeśli nie, to
    co: gmina zabiera mieszkanie, pomimo tego że jest rodzina czyli spadkobiercy i
    wyrzuca żonę na bruk chociaż jest ona tam zameldowana i płaci czynsz?

    --
    pozdrawiam, kowal