    From: Tomek <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie do specjalistów z prawa autorskiego
    Date: Tue, 07 Dec 2004 09:53:38 +0100
    Sender: t...@p...onet.pl@217.8.174.135

    Witam.

    Użytkownik tierrra napisał:
    > Moge podpowiedziec jaka jest wykladnia w ojczyznie Internetu. Mianowicie
    > amerykanskie sady uznawaly wielokrotnie ze uslugodawca jest
    > odpowiedzialny kiedy mial kontrole nad przesylka. W tym wypadku bedzie
    > to sprzedaz cudzego mienia.
    Rozumiem. Tylko czy w opisanym przypadku ja *mam kontrolę* nad
    przesyłką? Bo wiem że coś przesyłam, ale nie wiem co to jest i skąd
    pochodzi... (czy np. Poczta ma kontrolę nad przesyłkami w tym znaczeniu?)

    I jeszcze jeden aspekt. Co z odpowiedzialnością np. producenta kabelka,
    który umożliwia dokładnie tą samą funkcję? Czyżby sprzedawał cudzą własność?

    > Nie wiem czy to pomoze, ale j.w. Mn posesji mojego sasiada leza
    > "ogolniedostepne" cegly. Czy to znaczy ze moge je sobie wziac? To czy
    > sa dostepne w sieci nie ma zwiazku z tym czy istnieje pozwolenie na
    > sprzedaz przez osoby trzecie.

    Tylko czy to aby na pewno jest *sprzedaż*? Czy to nie jest odpłatne
    wykonanie usługi pod tytułem: daj mi plik danych a ja ci go przetworzę w
    określony sposób?

    I bardziej konkretnie: chodzi o zdjęcia samochodów publikownych na
    stronach producentów tych samochodów. Czy można je umieścić na swojej
    stronie internetowej? I czy można je (wykonując odpłatną usługę
    przetwarzania danych) wysłać komuś na telefon?

    Pozdrawiam
    Tomek