  • Data: 2008-05-06 11:00:53
    Temat: Re: Pytanie do prawników - czy nie jest za późno?
    Od: "Weronika" <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr [trzykoty] <t...@o...pl> napisał(a):

    > Wiek to nie jest najważniejsza sprawa. To zależy od tego co teraz robisz i
    > możesz robić. Dostałaś już etat na uczelni?

    Jeszcze nie dostałam - jest na to duża szansa w przyszłym roku akademickim.
    To de facto zależy od tego, czy zaangażuję się w trzy duże projekty badawcze.
    Wiem, że jeśli to zrobię, nie będę miała czasu na jakiekolwiek studiowanie "obok".
    Do tego, praca czysto naukowa mnie nie pociąga. Zamiast być "obok", chciałabym
    zajmować się mechaniką żywego biznesu (stąd - rola prawnika jest dla mnie
    ciekawa).
    Co do uczelni, dostałam czas do namysłu - do połowy czerwca.

    > Masz pracę w biznesie, czym się
    > zajmujesz? Satysfkcjonuje Cię to, finansowo odpowiada?

    Tak, to co robię jest dla mnie ciekawe i interesujące. Finansowo - im lepsze
    wyniki, tym lepiej (zawsze może być lepiej, ale generalnie jest OK na teraz).
    Tym niemniej - z tego co dowiaduję się o roli prawnika / czytam (np. w
    komentarzach do KSH, kodeksu cywilnego) - ten temat bardzo mnie pociąga
    (potrafię zaczytywać się tym z wypiekami na twarzy do późnej nocy, co nie
    zdarza mi się w przypadku podręczników stricte z mojej "dziedziny").

    > Widzisz możliwości
    > rozwoju lub też rozwoju z lekkim przekwalifikowaniem? Napisz coś więcej?

    Możliwości są teoretycznie duże, ale takie, które by mnie interesowały -
    niestety niewielkie (cały czas chodzi mi po głowie prawo - czyli "ciężkie"
    przekwalifikowanie).

    > Bo wybierając nowe studia na pewno będziesz miała mniejsze możliwości
    > rozwijania tego co masz/możesz mić teraz i w najbliższej przyszłości. Nad
    > tym trzeba się zastanowić.

    Wiem, że jestem gotowa poświęcić moją dotychczasową drogę edukacyjną na rzecz
    prawa (wykorzytując to, czego się nauczyłam w biznesie, a jest tego sporo).
    Najbardziej mnie trapi - czy osiągnę moje cele (praca jako prawnik), czy może
    od razu stoję na "straconej pozycji".

    Jeśli mogę coś jeszcze dookreślić aby lepiej zarysować moją sytuację - pytajc.e