  • Data: 2006-05-04 15:54:49
    Temat: Re: Pułapki na złodzieji - co można ?
    Od: "Jan Słupicki" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Żeby było jasne - jak dziecko sąsiada przejdzie przez dziurę
    > w płocie (małe to się może zmieścić) po piłkę to mam
    > zastrzelić je czy sąsiada? Bo oczywiście mogą wsadzić jakieś

    Gadasz jakbyś nie był w stanie zrozumieć tych kilku zdań z mojego
    listy albo kierował się poprostu złą wolą. Przecież wyraźnie napisałem
    że jeśli dziecko ucierpiało w wyniku wtargnięcia na cudzą własność
    to za to powinien odpowiadać opiekun dziecka a nie właścicie
    nieruchomości. Czyli tym co podlegałoby karze byłoby uszkodzenie
    dziecka a nie wtargnięcie.

    > małe miny żeby mu urwało nóżkę - to nie będzie grać w piłkę,
    > ale właściwie to sąsiad jest winny bo nie dopilnował więc
    > może powinienem jego podać do sądu żeby kat mu odrąbał nogę?
    > No i zapomniałeś że trzeba przywrócić instytucję kata
    > - bo ta "współmierności środków i chronionych dóbr" to pomyłka
    > wsadzać do więzienia kogoś kto coś ukradł to pomyłka - tylko
    > dodatkowy koszt dla podatników - uciąć rękę (bez prawa
    > do opieki zdrowotnej) i spokój.

    Co za bzdura - co innego jest gdy sąd analizuje sprawę podczas
    procesu i może spokojnie wyważyć co się bandycie należy a co
    innego jest wymagać tego od napadniętego. Taki zresztą jest teraz
    trend w orzecznictwie - nawet jak zostaną przekroczone granice
    obrony koniecznej to sąd często odstępuje od wymierzenia kary
    (lub ją nadzwyczajnie łagodzi) przyjmując że napadnięty działał
    w stanie wzburzenia.

    --
    Jan Słupicki