    From: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Publikacja na stronie www i problemy z ksiedzem
    Date: Wed, 1 Jun 2005 20:30:10 +0200

    news:d7km8i$t8c$1@inews.gazeta.pl...
    > tak, była już dyskusja na ten temat.

    Nie, nie ma prawa się wtrącać jeśli nie złamano prawa.
    A jeśli złamano prawo to szkoła może to zgłosić do odpowiednich organów -
    policja, prokuratura. Sama nie ma prawa podejmować żadnych działań.

    > mają wspólnego ze szkołą, bo sa o szkole, po za tym szkoła ma prawo
    > oceniać cię również pod względem tego co robisz po za szkołą.

    To np. rząd ma decydować, co i jak o nim piszą?..

    > nieszkodzi, wiadomo o kogo chodzi.

    Nazwisko nie ma rzeczywiście znaczenia.
    Za to nie wydaje mi się, by tekst, który przesłałeś obrażał kogokolwiek.
    Słówko 'debil' jest mocne, ale kiedy standardowym hasłem wszelkich
    demonstracji jest co najmniej 'złodzieje' to nie wydaje się bynajmniej
    przesadzone.

    > tak, ale na ich miejscu załatwiłbym to inaczej. na waszym też.

    Tak. To ich ocena podlegająca dalszej weryfikacji.
    Ja będąc na miejscu Waszych rodziców zgłosiłbym sprawę jako pomówienie do
    prokuratury.

    > to że macie prawo do własnego zdania, nie oznacza, że możecie w ten sposób
    > obrażać innych.
    > Wyobraź sobie sytuacje, kiedy ksiądz w czasie mszy mówi "modlmy się za
    > tego debila administratora strony klasy xxx szkoly yyy Szymona N, aby był
    > jego durnota nie była większa niż innych z jego klasy".
    > Pewien poziom kultury obowiązuje.

    Nie ulega wątpliwości, że chłopcom kultury brakuje. Ale ani prawa ani granic
    krytyki osób publicznych nie złamali.

    > Na waszym miejscu usunąłbym tekst,na stronie umieściłbym krótkie
    > przeprosiny za umieszczenie tego tekstu i poprzez dyrektora poprosił o
    > cofnięcie nagany.
    > Korona przez to z głowy wam nie spadnie, a swoje zdanie jak najbadziej
    > mieć możecie, ale manifecstujcie to w bardziej kulturalny sposób.

    Mleko juz się rozlało.
    Za to reakcja szkoły była zdecydowanie przesadzona - to nie organ
    prokuratorski. W tej więc chwili należy przede wszystkim dyrekcji i radę
    pedagogiczną uswiadomić, co do ich miejsca. A tu zamieszczanie przeprosin
    nie pomoże. Jak napisałem - zgłoszenie sprawy do prokuratury przez rodziców.

    > podejrzewam, że zostały ukarane osoby, które ten tekst umieściły, czyli
    > wy.

    Właściciel strony odpowiada oczywiście za treści na niej umieszczone. Co do
    webmastera będzie to zależeć od zakresu jego obowiązków - jeśli ograniczają
    się one np. do spraw technicznych to kara była w oczywisty sposób
    nieuzasadniona i jest to kolejny punkt obciążający dyrekcję i radę. To tak
    jakby karać drukarza za tekst, który pojawił się w gazecie, którą skadał...

    --
    Pozdrowienia
    Brodek

    = = = = =