  • Data: 2005-06-01 20:57:05
    Temat: Re: Publikacja na stronie www i problemy z ksiedzem
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    MMarta napisał(a):

    > Biednyś, że w takim towarzystwie przeżyłeś dzieciństwo i młodość.
    Ja jeszcze miałem szczęście, uczyło mnie pokolenie, które już wyginęło.
    Z pokoleniem, które dyrektoruje obecnie miałem pecha chodzić do szkoły.

    > Znam też "obecnych nauczycieli", którzy są - na szczęście! - i douczeni, i
    > mają poczucie humoru, a do tego świetnie porozumiewają się z uczniami, wcale
    > nie zgrywając się na ich kumpli. I niekoniecznie są młodzi ;)

    No przeca napisałem czarne na białym "znam też takich z wiedzą, sercem i
    powołaniem,"

    > Co do poruszonej sytuacji... powiem tak: bądźmy asertywni. Wypowiadaj
    > opinie, ale szanuj prawa innych. Kontroluj słowa. Bez względu na to, czy
    > jesteś nauczycielem, czy uczniem. Jeśli nabroisz, bądź odpowiedzialny (w
    > Statucie Szkoły pewnie są punkty dotyczące takich sytuacji).
    > Czy to zbyt górnolotne? :)

    Hmm, dawno nie spotkałem się z użyciem "asertywności" w znaczeniu
    leksykalnym a nie potocznym :-) miło się czyta.

    Piszesz "...jeżeli nabroisz, bądź odpowiedzialny..." Może to
    niepopularne, żeby taki stary pierdziel jak ja bronił dzieci, ale IMHO
    ewidentnie nabroili nauczyciele. Nie dość, że dopuścili się
    nadinterpretacji, to jeszcze wykorzystali naturalnie im przypisaną
    dominującą pozycję (a raczej jej nadużyli).

    Jak znam statuty szkół, to nic tam nie ma o sytuacjach w których
    nauczyciel dopuści się nadużycia. Przecież takich sytuacji nie ma, więc
    po co o nich pisać. "...o czym pisać?, czego nie ma?..." :-)

    MAc