  • Data: 2011-01-05 15:20:41
    Temat: Re: Przypadkowy przelew wyplaty dla bylego pracownika
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 1/5/2011 3:57 AM, boukun wrote:

    boukun po raz ostatni

    > To, że przelał na konto byłego pracownika, nie oznacza, że one są już z
    > automatu pieniędzmi tego byłego pracownika.

    Sa.
    Z automatu są jego pieniedzmi. i od tego momentu moze sie z nimi stac
    cokolwiek.
    Maja tylko status nienaleznych i pracodawcy przysługuje reszczenie o zwrot.
    Roszczenie o ile pracownik nie chce sam oddac (z czegokolwiek) składa
    sie w sadzie a egzekwuje przez komornika

    > A o tym, że nie są jego,
    > poświadczył w banku i basta.

    poswiadczyl w banku, ze otrzymane pieniadze sa mu nienalezne, to troche
    cos innego.

    > Z opisu w wątku nie wiele wiemy, ale wiemy
    > jedno, pieniądze należą się do zwrotu omyłkowo wysyłającemu,

    nie. omyłko wysyłającemu przysługuje prawo domagania sie zwrotu.
    tylko tyle.

    > bo to są
    > jego pieniądze!

    nie.

    > W zdaniu powyższym źle się wyraziłem, pieniądze de facto
    > są pracodawcy, a nie właściciela konta, na które omyłkowo zostały
    > przelane, były pracownik nawet ich nie odebrał i nie próbował tego
    > robić. Co z tego, że zostały przelane omyłkowo? To z tego powodu bank ma
    > prawo pracodawcę okraść?

    nie.
    polskie prawo tak nie działa jak ty bys chciał.

    koncze, bo i tak do ciebie to nie dotrze.