  • Data: 2009-12-31 14:54:43
    Temat: Re: Przeprowadzka z dzieckiem
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    b.k. pisze:
    > Wobec tego MUSZĘ iść do Sądu ustalić nowe widzenia jeszcze przed
    > planowaną przeprowadzką? Sprzedaję swoje mieszkanie i kupuję dom,
    > dziecko od września idzie do szkoły, dom zamierzaliśmy z mężem kupić,
    > jednak musimy zrobić to teraz, by dziecko nie zmieniało szkoły.
    > Mediacje? A co mam mediować? 3 lata temu byłam na mediacjach, on je
    > zerwał, mam swoje życie i nie po to się rozwodziłam by oglądać jego
    > gębę, widuje się regularnie z dzieckiem i tego mu nie utrudniam.

    Co masz mediować? Zapewne "musisz" iść do sądu. W końcu wygląda na to,
    że masz silniejszą pozycję. Możesz pozwolić sobie na rozwiązanie siłowe
    - sąd. Jak to wpłynie na dziecko (nawet pośrednio poprzez was -
    rodziców)? Jak to wpłynie na wasze relacje (tak, nadal jesteście
    rodzicami - wspólnie)?

    Decyzję o kupnie domu i przeprowadzce podjęłaś tak teraz, np. 3 dni
    temu? Zwróć uwagę, że to Ty powodujesz konieczność ustaleń. To Ty
    czekasz z tym do ostatniej chwili. Tobie jest trudno rozmawiać. Ty nie
    chcesz oglądać "jego gęby".

    Zanim się zaperzysz na powyższy akapit, dodam, że być może także ojcu
    trudno z Tobą rozmawiać i nie chce oglądać ... Ciebie.

    Może jednak, skoro jesteście o 3 lata starsi, jesteście o 3 lata
    doroślejsi? Może uda wam się wspólnie ustalić kwestię zamieszkania
    dziecka? To do tego sąd was zobowiązał dając wam obojgu prawo w tej kwestii.

    > Co Sąd może zdecydować? Już zdecydował, że dziecko mieszka przy mnie i
    > ograniczył mu władzę rodzicielską. Dziecka za granicę nie wywożę,
    > jedynie się przeprowadzam, do czego mam prawo. Do tego dziecko wyniesie

    Zawsze możesz się wyprowadzić. Nawet za granicę. Tylko co do
    przeprowadzki dziecka nie decydujesz wyłącznie Ty.

    > się z dużego miasta, będzie miało swój większy pokój, ogród, świeże
    > powietrze itd itp...

    Dostęp do dobrych szkół, ośrodków kultury itp. (to tylko aby pokazać, że
    można patrzeć inaczej).

    Sąd może podjąć decyzję (co do przeprowadzki) za was jeżeli jedno z was
    uzna, że nie jest możliwe wspólne podjęcie decyzji w tej kwestii.

    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.pl