  • Data: 2004-05-03 21:34:07
    Temat: Re: Przekazywanie danych osobowych
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X> szukaj wiadomości tego autora

    sg wrote:

    > Dość enigmatyczne są te wasze wypowiedzi tak ja całe to pseudo prawo w RP.Ja
    > nie chcę się migać od odpowiedzialności ale nie mam ochoty być wyprowadzony
    > w pole właśnie przez to prawo,które nic nie ma wspólnego ze
    > sprawiedliwością.Jeżeli jakaś firma typu tepsa czy cyfra czy inne diabelstwo
    > budzi się po latach i żąda zaległych świadczeń które są według niej a nie
    > zawsze jest to prawdziwe chcę mieć prawo obligatoryjne do rzetelnych
    > informacji np. o terminie przedawnienia itp.Szczytem szczęścia byłoby gdyby
    > firmy postępowały zgodnie z prawem i nie próbowały wyłudzić zaległych
> [...]

    Ale skorzystanie z zarzutu przedawnienia jest prawem, a nie obowiązkiem
    dłużnika. Przedawnienie nie oznacza że dług przestaje istnieć. Istnieje
    nadal, może być dochodzony przed sądem, jeśli dłużnik nie będzie się
    bronił zapadnie niekorzystny dla niego wyrok.

    > Tymczasem firmy działaja na
    > zasadzie-postraszymy ludka może zapłaci-nawet nie chce im się sprawdzić
    > dokładnie czy wierzytelności rzeczywiście istnieją.
    > Ja osobiście uważam,że przekazywanie tzw. danych osobowych nie powinno mieć
    > miejsca gdyż powinny one służyc i być przetwarzane dokładnie w zakresie
    > umowy.

    Wyegzekwowanie nalezności z umowy jest przecież przetwarzaniem w tych
    granicach. Także przelew wierzytelności, a w ślad za tym udostępnienie
    danych, bo jest to nierozerwalnie ze sobą powiązane. Nie można sprzedać
    wierzytelności (co jest w zasadzie dozwolone bez zgody dłużnika) bez
    przekazania informacji o osobie dłużnika. A że GIODO i sąd
    administracyjny ostatnio wymyślił że jest inaczej, zdaniem niektórych
    nieco przekraczając swoje kompetencje, to inna sprawa (która spowodowała
    nieco szumu) i na razie nie wiadomo jak się zakończy.

    > Jeżeli mam abonament to oczywiście potrzebny jest adres i nazwisko ale
    > już numer butów i świadectwo chrztu na pewno nie!

    Zgadzam się.

    KG