    Date: Wed, 26 Oct 2022 21:35:23 +0200
    Subject: Re: Przekazanie mieszkania
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: cef <c...@i...pl>

    sprzedawania/darowania czegoś dwa razy) - taksa będzie taka sama (no ew. z
    dokładnością do tych 3%/2%/1% - ale progi są niskie - ale jak już w pełni, to wiadomo
    że jak najmniej transakcji będzie kosztować najmniej ;).
    pieniężną" (pamiętać o SD-Z2).
    >>> Ew. jak ma dzieci, a one też by się zrzekły (oraz jeśli "syn" ma inne dzieci, co
    by się zrzekły - i nie mają dzieci, szczególnie małoletnich), to można tak
    pokombinować - choć robi się skomplikowanie, z rodziną to wiadomo, że najlepiej
    wychodzi się na zdjęciu ;P

> [...]
    > Kasę na tą sprzedaż oczywiście ojciec może dziecku dać (przelewem !!! - i SD-Z2).
    >
    > Ale jeszcze można wykorzystać to, że od spadku nie ma taksy notarialnej od wartości
    spadku.
    > I jeśli syn zrzeknie się spadku i nie ma innych dzieci, to taksa będzie mniejsza o
    te ok. 2/6.
    > A jak jeszcze się uda zrzeczenie spadku przez córkę, to nie będzie taksy w sumie od
    4/6.

    > Od tych 1/6+1/6, które już są w posiadaniu syna i córki, oczywiście taksy nie da
    się uniknąć.

    Aaaa, ok - teraz kapuję o co chodzi.
    To chyba najlepiej będzie tak, że S się zrzeknie spadku tych 2/6 -
    dziecko D jest jedno
    więc dostanie to w spadku a tę 1/6 syn podaruje dziecku D a córka C musi
    przyjąć spadek i potem sprzeda albo daruje temu dziecku D swoje pół.
    Czyli w sumie taksa byłaby od 4/6 bo tyle będzie dziecku D przekazane?
    1/6 darowizna od S potem 2/6 w spadku od zmarłego - i 3/6 od C
    tylko trzeba sprawdzić
    czy taniej sprzedać czy darować
    Zakładam, że to jedna wizyta u notariusza załatwi.