eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzejazd dla rowerów › Re: Przejazd dla rowerów
  • Data: 2019-12-31 12:35:13
    Temat: Re: Przejazd dla rowerów
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 31.12.2019 o 10:21, Jacek Maciejewski pisze:
    > W dniu Mon, 30 Dec 2019 13:14:35 +0100, użytkownik Robert Tomasik napisał:
    >
    >> W dniu 30.12.2019 o 12:27, Jacek Maciejewski pisze:
    >>
    >>> Jak widać, ustawiono tam A-7 i B-20 dla rowerzystów. Tymczasem art.27
    >>> PoRD mówi że rowerzysta na przejeździe ma pierwszeństwo i nie ma tam
    >>> żadnych warunków w rodzaju "ale nie może wjechać prosto pod samochód"
    >>> albo "o ile inne znaki nie stanowią inaczej". Jest to pierwszeństwo
    >>> bezwarunkowe. Tymczasem ustawienie zaprezentowanych znaków, będące de
    >>> facto administracyjną czynnością, usiłuje zmienić zapis ustawy, czyli
    >>> prawa wyższego rzędu. Zatem, IMO te znaki są nielegalne. Co sądzicie o
    >>> takiej wykładni?
    >>>
    >> Sądzimy, że autor wykładni nie ma zielonego pojęcia o przepisach i
    >> kategorycznie nie powinien do czasu douczen ia się jeździć rowerem po
    >> drogach publicznych. Kolejność stosowania przepisów - kierujący ruchem,
    >> światła, znaki, przepis - to dość kardynalna zasada.
    >
    > Tomasik, prawo się konstruuje hierarchicznie. Fundamentem jest
    > konstytucja, dalej ustawy które nie mogą być z nią sprzeczne a dalej
    > rozporządzenia administracyjne które nie mogą być sprzeczne z ustawą.
    > Tymczasem w PoRD jest art.5 który jak przetłumaczyć na nasze, mówi:
    > Właściwie cały PoRD możesz mieć w d... ponieważ i tak masz jeździć wg.
    > znaków ustawionych w administracyjnej procedurze przez urzędnika. I jak ci
    > wprowadzi znakami ruch lewostronny to tak masz jechać. Oczywiście, nieco
    > przerysowywuję, nie bić :)
    > Trochę tak jakby tworząc Kodeks Karny i starannie ustalać w nim co jest
    > przestępstwem i jaką za to karę dawać, na końcu zamieścić artykuł mówiący:
    > W każdym szczególnym przypadku sędzia może pominąć zapisy niniejszej
    > ustawy i orzec wg. swojego uznania. Tu się ceduje moc tworzenia prawa na
    > rzecz władzy sądowniczej, w PoRD jest ona scedowana na rzecz władzy
    > wykonawczej.
    > Skutkiem tego w miastach gęstość znaków dochodzi do 100szt/km drogi a
    > wszyscy je olewają jeżdżąc wg. przyjętych zwyczajów. Dlatego (i z innych
    > powodów) twierdzę że PoRD jest postawione na głowie i nadaje się tylko do
    > całkowitego przeredagowania.

    Maciejewski - skoro Ci pasuje taka forma - zanim zaczniesz zmieniać
    prawo, spróbuj je choć zrozumieć. Czy wyobrażasz sobie, ze Sejm będzie
    się zajmował najodpowiedniejszym sposobem organizacji ruchu w "Koziej
    Wólce" obok ustępu?


    --
    Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1