    From: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Proszę o wyjaśnienie
    Date: Wed, 15 Sep 2004 09:57:33 +0200

    Dnia 15 Sep 2004 09:33:47 +0200, Pola <p...@p...fm>
    napisał:

> [...]
    > mi do
    > głowy. Takie fałszywe zeznania spowodowały że zapadł niewłaściwy wyrok w
    > sprawie. Ale okazuje się, że jednak jest przyzwolenie na fałsz...
    > Później kiedy próbuje się to odkręcić składając do prokuratury
    > zawiadomienie,
    > że zostały złożone fałszywe zeznania na sprawie to się okazuje że strona
    > ma
    > prawo tak zeznawać i nawet jeśli się przedstawi moim zdaniem
    > wystarczające
    > dowody to i tak sprawca uchodzi bezkarnie ponieważ nie ma woli

    Twoim zdaniem wystarczające. Moim zdaniem nie wystarczające. Facet
    przyznał, że naciskał dzwonek. A to można określić także jako
    "dzwonienie". Poza tym samo złożenie nieprawdziwych zeznań nie jest
    jeszcze podstawą oskarżenia o fałszywe zaznania. Muszą one byc dodatkowo
    nieszczere - tzn facet wie, że to nie prawda ale mimo tego tak zeznaje.
    Może się pomylił?

    > Masz zupełną rację, każdy ma prawo do swoich poglądów, lecz zauważ że
    > stworzono kodeks który powinien wyznaczać kierunki dla ludzi gdzie można
    > chodzić a gdzie nie.
    > I okazuje się, że przepisy zawarte w tym kodeksie są martwe.
    > Więc jak mają się ludzie poruszać otrzymując fałszywe informacje???

    Jak to "martwe"? Więc co zalega w szafach wydziałów karnych w całej
    Polsce? To, ze przepis interpretowany jest bardzo wąsko i rzadko stosowany
    nie oznacza jeszcze, że przepisy są martwe.

    > I to jest ten problem. "Wolna amerykanka"
    >
    > A ja osobiście stwierdzam, że zostałam źle wychowana. Idee, które mi
    > zostały
    > wpojone nie przystają do rzeczywistości.
    > Takie rozdwojenie może się źle skończyć dla mnie.

    Witamy w prawdziwym świecie.