    From: "tg" <a...@b...cpl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Propagowanie dewiacji !
    Date: Mon, 24 Aug 2009 00:13:17 +0100

    "PlaMa" <m...@w...pl> wrote in message
    news:h6s9fn$nc4$3@inews.gazeta.pl...
    > Słowo daję że jakbym do mojej znajomej po psychologii powiedział psycholożka to
    > pewnie po pysku bym oberwał... no minimum foch by był.
    >
    > Pani psycholog to uwłaczające jest?

    oczywiscie, podkresla ze *pani* psycholog
    chyba nie jestes na biezaco z dyrektywami ue...

    "
    Polityczna poprawność skłoniła liderów Unii Europejskiej do zakazania stosowania
    sformułowań "Pan" i "Pani", ponieważ jak twierdzą pomysłodawcy zakazu, są one zbyt
    seksistowskie - podaje "Daily Mail". Biurokracja brukselska wydała nowe wytyczne w
    celu tworzenia "neutralnie płciowego" języka.

    Nowe przepisy zakazują politykom zwracania się do kobiet za pomocą sformułowań
    określających ich stan cywilny. Oznacza to, że formy Madame i Mademoiselle, Frau i
    Fraulein oraz Senora i Senorita są również zakazane - informuje "Daily Mail".

    Zamiast używać standardowych form grzecznościowych, do kobiet należy się zwracać po
    imieniu - głoszą nowe wytyczne. Zasady te nie odnoszą się tylko do polityków. Dotyczy

    to również wielu zawodów i tak np. nie można już używać słowa stewardesa, lecz
    opiekun lotu. Policjanci i policjantki mają być zastąpieni przez słowo funkcjonariusz

    policji.

    Posłowie zamiast słowa "sportowcy" mają używać "atleci", co nie ma już tak
    jednoznacznie seksistowskiego zabarwienia (ang. "athlets" zamiast "sportsmen"), czy
    zamiast mówić "mąż stanu", powinni raczej używać wyrażenia "głowa państwa" (ang.
    "head of state" zamiast "statesman").

    Szkocki poseł do Parlamentu Europejskiego Struan Stevenson stwierdził, że "polityczna

    poprawność została doprowadzona do szaleństwa".

    - To jest naprawdę śmieszne. Spotkaliśmy się już z instytucjami UE dyktującymi
    kształt bananów, ale teraz wydają się zdeterminowani, aby powiedzieć nam, które słowa

    mamy prawo do wykorzystania w naszym ojczystym języku - dodał dla "Daily Mail"
    Stevenson."