  • Data: 2018-03-27 23:59:42
    Temat: Re: Prokuratura i stawiane zarzutów.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 27 Mar 2018 22:43:41 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    > Stosujecie poprawne wzory, ale w sposób absolutnie nieadekwatny. Podobno
    > - gdzieś to wyczytałem - biegli ocenili prawdopodobieństwo błędu metodą
    > DNA na poziomie dwucyfrowym w tym wypadku. Powiedzmy, ze to było 10%.
    > [...]
    > No i tak naprawdę to koniec dowodów. Odcisk szczęki mógł tylko gościa
    > wyeliminować.

    Jak juz zeszlismy na matematyke ... ale nie wyeliminowal.
    Powiedzmy ze mial 90% skutecznosc, w sensie - pasuje do 3.5 mln
    rodakow, niby zaden dowod, ale razem z kilkoma innymi takimi dowodami
    daje calkiem niezla liczbe, jesli wszystkie przypadkiem pasuja.

    A potem ... wpadna noca i zamkna, bo powiedza, ze w miescie byly
    ostatnio 4 gwalty czy wlamania, i tylko moj telefom byl w poblizu
    wszystkich nich.

    > Reasumując, to ustalając poziom niepewności osmologii na poziomie 5%

    A mozna sie takiej spodziewac ?

    No pewnie mozna, te psy czesto tropia, boje sie tylko, ze kiedys moze
    im sie zdarzyc "gruby blad" ... no tak, tylko 5% ..

    > szansa na to, że obydwie metody wskazały na tego sprawcę pomimo tego, że
    > nim nie był jest wcale nie małe i wynosi 0,5 %. Czyli tą metodą można
    > było wskazać 1 na 500 przypadkowo wybranych mężczyzn.

    To niech aresztuja 70 tys Polakow, to sie szybko okaze co taka
    arytmetyka warta.
    A moze wystarczy 200 pasujacych policjantow posadzic ?

    > Szukałem, ale nie znalazłem nigdzie publikowanego po zdarzeniu wizerunku
    > sprawcy, by popatrzyć, na ile był on podobny. Ba,ciekawe by było
    > zobaczyć tego faktycznego sprawcę i porównać, na ile byli podobni.

    A byly w ogole jakies pewne ? Ofiara juz przeciez nic nie powiedziala,
    wiec co najwyzej jakies niepewne spostrzezenia. Takie na

    P.S. Artykul sprzed histerii
    http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3551013,glosn
    a-zbrodnia-pod-wroclawiem-zabojcow-bylo-trzech-skaza
    no-jednego,2,id,t,sa.html

    No i co sie nagle stalo - pies sie pomylil, wlos nie jego, a szczeka
    nie pasuje ?

    J.