eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProducent oprogramowania zakazuje korzystania z zakupionych licencji › Re: Producent oprogramowania zakazuje korzystania z zakupionych licencji
  • Data: 2024-01-18 10:09:00
    Temat: Re: Producent oprogramowania zakazuje korzystania z zakupionych licencji
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak uznają że jesteś "big enough", to płać i płacz. Dlatego się pytałem,
    > czemu w oprogramowaniu tak można a w biedronce czy lidlu jakby cena była
    > różna w zależności od tego czy przyszedłeś w garniaku czy dresie, to
    > zaraz by trąbili na głośniej niż o tych naszych "więźniach politycznych".

    Zakładając, że jesteś właścicielem dwóch sklepów detalicznych, to jeden
    robisz "dla biednych", a drugi wypasiony "dla bogatych". To samo mleko w
    jednym będzie tańsze, a w drugim droższe.
    Czyli można.

    Inny przykład: kładziesz kafelki. Widzisz bogatego, to rzucisz mu cenę
    1000 pln/m2, a biedniejszemu 400 pln/m2. Klient się zgadza na taką cenę,
    albo nie.
    Itd.

    Z licencjami sprawa jest bardziej skomplikowana, bo sprzedajesz prawa do
    używania, a nie produkt. Jako twórca (czy tam właściciel praw
    majątkowych) możesz wyznaczać granice tego używania w zależności od opłaty.
    Możesz lubić studentów i dać im prawo do używania za darmo, a nie lubić
    korporacji i rzucić ceną 10000000000 pln. :)

    Pozdrawiam
    Piotr