eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProducent oprogramowania zakazuje korzystania z zakupionych licencji › Re: Producent oprogramowania zakazuje korzystania z zakupionych licencji
  • Data: 2024-01-18 09:47:28
    Temat: Re: Producent oprogramowania zakazuje korzystania z zakupionych licencji
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak uznają że jesteś "wyjątkowy", to jednak licencja komercyjna się nie
    > należy.

    Nie wiem, o jakim programie piszesz. Być może gdzieś jest to zaszyte w
    tym wątku, ale nie chce mi się szukać. Ale przeważnie daje się znaleźć
    tańszy odpowiednik. Może mniej "wypasiony". Może nie taki wprost, tylko
    zrobiony w oparciu o dostępne bazy danych i oparty o otwarte, albo
    posiadane przez Was oprogramowanie.

    Jeśli Ty zrezygnujesz z tej licencji, to pewnie autor oprogramowania
    tego nawet nie zauważy. Jak kilka firm wkurzonych mieszaniem w tych
    licencjach to zrobi, to nagle się okaże, że nie warto. Ja pamiętam
    czasy, gdy system operacyjny Windows kosztował tyle, co cały komputer.
    Większość ludzi miało piraty. Jak na szkoleniach zwracałem uwagę
    przedstawicielom Microsoft, że system jest za drogi, to wyjaśniali, że w
    cenę legalnej licencji wliczaj 10 kolejnych, które są spiracone. Teraz
    cena systemu jest na tyle niska, że od dawna nie widziałem pirackiego
    systemu.

    Po za tym wiele razy na tym forum zwracałem uwagę, że jeśli jakaś umowa
    (tu licencja) są skomplikowane w sposób nieadekwatny do potrzeb, to
    należy podchodzić do takich umów z ostrożnością i ich unikać. Bo
    przeważnie ma to sens, tylko nie dostrzeżesz go.
    --
    (~) Robert Tomasik