eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProducent oprogramowania zakazuje korzystania z zakupionych licencji › Re: Producent oprogramowania zakazuje korzystania z zakupionych licencji
  • Data: 2024-01-18 15:36:27
    Temat: Re: Producent oprogramowania zakazuje korzystania z zakupionych licencji
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 18 Jan 2024 09:47:28 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > zrobiony w oparciu o dostępne bazy danych i oparty o otwarte, albo
    > posiadane przez Was oprogramowanie.
    >
    > Jeśli Ty zrezygnujesz z tej licencji, to pewnie autor oprogramowania
    > tego nawet nie zauważy. Jak kilka firm wkurzonych mieszaniem w tych
    > licencjach to zrobi, to nagle się okaże, że nie warto. Ja pamiętam
    > czasy, gdy system operacyjny Windows kosztował tyle, co cały komputer.
    > Większość ludzi miało piraty. Jak na szkoleniach zwracałem uwagę
    > przedstawicielom Microsoft, że system jest za drogi, to wyjaśniali, że w
    > cenę legalnej licencji wliczaj 10 kolejnych, które są spiracone.

    No, programistów i resztę firmy trzeba jakos utrzymać :-)

    > Teraz
    > cena systemu jest na tyle niska, że od dawna nie widziałem pirackiego
    > systemu.

    Przybyło tez komputerow, wiec sprzedają miliardy.
    Zabezpieczyli sie lepiej, to trudniej piratować. Szczególnie,
    ze doszedł internet - teraz Windows sie może co godzinę sprawdzać.

    Zmienili tez sposób dystrubucji - daje sie kupić windows luzem?
    Moze i daje, ale chyba nadal drogi.
    Za to doprowadzili do tego, ze duzi sprzedawcy instalują fabrycznie.
    W czym oczywiscie obnizka ceny tez pomaga.

    > Po za tym wiele razy na tym forum zwracałem uwagę, że jeśli jakaś umowa
    > (tu licencja) są skomplikowane w sposób nieadekwatny do potrzeb, to
    > należy podchodzić do takich umów z ostrożnością i ich unikać. Bo
    > przeważnie ma to sens, tylko nie dostrzeżesz go.

    No ale co zrobisz? Kupisz Windows od innej firmy?

    Program o którym tu mowa być moze ma konkurencje ...

    J.