    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z wyrobieniem paszportu - obowiązek meldunkowy
    Date: Fri, 03 Jul 2009 13:44:06 +0200

    wombi pisze:

    > Fatygowania w sensie osobistego stawiennictwa w celu podpisania czy też
    > braku wymagania złożenia podpisu na formularzu ZGŁOSZENIE POBYTU
    > CZASOWEGO TRWAJĄCEGO PONAD 2 MIESIĄCE w polu "Stwierdzam, że wyżej
    > wymieniona osoba przebywa pod wskazanym adresem:".
    > W "meldowniach" już nie wymagają podpisu "głównego" dysponenta?

    A kto ma ten podpis złożyć? Osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu.
    Skoro meldujący się ma umowę najmu, to jest to tytuł prawny do lokalu
    umożliwiający samodzielne zameldowanie się. Nie wymagana jest zgoda
    "głównego dysponenta", kogokolwiek miałeś na myśli.

    Podpis jest konieczny, jeśli osoba nie posiada żadnego tytułu
    prawnego do lokalu - na przykład jeśli najemca mieszka z kolegą, i
    chciałby zameldować tego kolegę, to najemca jako posiadający tytuł
    prawny do lokalu poświadcza swoim podpisem, że kolega tam mieszka.

    --
    Liwiusz