    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z rozliczeniem wodomierzy i ogrzewania
    Date: Wed, 2 Apr 2008 00:01:32 +0200

    Użytkownik "Jola" <...@a...com> napisał w wiadomości
    news:fsu9g9$g69$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > trujące i
    > Są to elektroniczne liczniki ( nie podzielniki) i raczej na 100 % mają
    > legalizację.

    Nie mają. Musiały by być ustawione na rurze wlotowej do mieszkania i
    mierzyć temperaturę wody wchodzącej, wychodzącej oraz wielkość przepływu. A
    nie mierzą, a przynajmniej ja takich nei widziałem. Przyjmij na wiarę, że
    nie mają legalizacji, albo zażądaj tej legalizacji od administracji.

    > skontaktowałam
    > prawników
    >
    > Poprzednie liczniki były bardziej dokładne niż te które są zamontowane
    > obecnie. Niestety ludzie z TBS którzy zajmowali się kontrolą i
    > spisywaniem tych liczników, nie znali ich możliwości. A były one
    > przystosowane do obsługi przez internet, posiadały wbudowaną pamięć
    > wszelkich anomalii. Po wpisaniu odpowiedniego kodu wyświetlało jaka
    > była temperatura w pomieszczeniu, ale nikt z tego nie potrafił
    > korzystać.

    Z samej natury działania, to nie może być dokładne.

    > taki,
    > teraz

    > http://www.roberttomasik.republika.pl/
    > napisałem
    > wywody.
    >
    > Artykuł jest naprawdę ciekawy, ale do zimnej wody TBS nie stosuje
    > żadnych dodatkowych dopłat, dlatego to chyba nie chodzi o ubytki. Oni
    > to nazwali opłata stała do podgrzania wody w kwocie 0,89 zł za m2
    > powierzchni użytkowej. To daje dodatkowe 7,60 zł do 1m3 ciepłej wody
    > według licznika, czyli u mnie koszt podgrzania 1m3 kosztuje dokładnie
    > 23,93 zł

    Nie ma znaczenia, jak to sobie nazwą.

    > tym
    > wodę
    > jest
    > Państwowa
    > działanie.
    > się
    > gminą.

    > TBS jest jednoosobową spółką Gminy Wrocław są to mieszkania na wynajem,
    > bez możliwości wykupu. Żeby starać się o to mieszkanie trzeba było
    > wpłacać kaucję i nie posiadać tytułu prawnego do innego mieszkania.

    Czyli opłaty reguluje umowa najmu. A zatem zmieniając regulamin po prostu
    wypowiadają starą umowę. Zobacz do umowy, jakie to wywołuje skutki i czy w
    ogóle mogą wypowiedzieć. Z punktu widzenia prawa ma to ten sam skutek,
    jakby Cię z tego mieszkania wywalili i następnie zaproponowali najem na
    nowych warunkach. Jedynie fizycznie się nie eksmitują. Zobacz, czy w umowie
    nie ma ograniczeń co do podnoszenia opłat. Jeśli są, to sprawdź, czy obecna
    podwyżka spełnia je - bo to jest po prostu podwyżka opłat ukryta w zmianie
    regulaminu.