    From: "Artur Ch." <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z pracodawcą - zwolnienie lekarskie a nakaz sądowy
    Date: Wed, 22 Feb 2006 07:02:01 +0100

    Dnia 21 lut o godzinie 07:00, na pl.soc.prawo, Artur Ch. napisał(a):

> [...]

    Johnson - zerknij na odpowiedż Gotfryda na p.s.p.p - bo pewnie nie śledzisz
    tamtego wątku:

    > Istnieje jeszcze możliwość że nie zrozumiałeś.

    Hm... jeśli laptop i komóra "przysługuje" nie jako narzędzie pracy ale
    może być jako swoisty bonus wykorzystywana dla celów osobistych poza
    pracą to on chyba jednak ma rację...!
    +++
    Art. 12.
    1. Za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy [...]
    uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość
    pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty,
    bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń
    [...]
    niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona
    [...]
    jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń
    częściowo odpłatnych.
    [...]
    3. Wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń lub
    świadczeń częściowo odpłatnych ustala się według zasad
    określonych w art. 11 ust. 2-2b.
    ---

    A art.11 nakazuje zastosować ceny:
    - stosowane wobec innych odbiorców jeśli są to świadczone usługi
    - rynkowe, jeśli to nie są świadczone usługi.
    Wypożyczenie laptopa, jeśli firma nie świadczy usług wypozyczania
    laptopów, powinno być oparte... ano już wiesz o co.

    Oczywiście cały problem spowodowany jest powołaniem się na to
    że komórka "przysługuje" - czyli że wolno z niej dzwonić w celach
    osobistych!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)