  • 1. Data: 2006-02-20 18:31:33
    Temat: Problem z pracodawcą - zwolnienie lekarskie a nakaz sądowy
    Od: "nijou" <s...@p...adres.nijou.malpa.go2.pl>

    Witam. Znajoma ma problem: jest przedstawicielem medycznym i niestety
    dopadło ją depresja, stwierdzona przez lekarza. Poszła na zwolnienie
    lekarskie, na 2 miesiące. W międzyczasie szefowa postanowiła się jej
    pozbyć. Ponieważ nie może rozwiązać umowy o pracę podczas zwolnienia,
    zabrała się za nią od innej strony: postanowiła zabrać jej samochód
    służbowy i laptopa. Komórkę służbową wcześniej zablokowała u operatora,
    więc moja znajoma nie odbiera od niej telefonów, maili również.

    I teraz pytanie: ponoć szefowa chce wysłać do niej nakaz sądowy oddania
    sprzętu. Czy to jest zgodne z prawem, skoro znajoma jest w dalszym ciągu
    pracownikiem firmy?

    nijou

  • 2. Data: 2006-02-20 18:35:23
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@p...adres.nijou.malpa.go2.pl> napisal(a):
> [...]
    >
    > I teraz pytanie: ponoć szefowa chce wysłać do niej nakaz sądowy oddania
    > sprzętu. Czy to jest zgodne z prawem, skoro znajoma jest w dalszym ciągu

    Ale to przecież sprzęt pracodawcy, a nie pracownika. Nie rozumiem o co
    chodzi i dlaczego uważasz, że jakiekolwiek prawa do samochodu jej
    przysługują i że niby pracodawca nie może go zabrać. Ja na miejscu
    Twojej znajomej wręcz czym prędzej bym go z własnej woli oddał, dla
    uniknięcia ewentualnych kłopotów (po co łazić po sądach).
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-02-20 18:42:40
    Od: "nijou" <s...@p...adres.nijou.malpa.go2.pl>

    "Samotnik":

    > Ale to przecież sprzęt pracodawcy, a nie pracownika. Nie rozumiem o co
    > chodzi i dlaczego uważasz, że jakiekolwiek prawa do samochodu jej
    > przysługują i że niby pracodawca nie może go zabrać.

    Prawa przysługują bo jest to zapisane we wciąż ważnej umowie o pracę -
    ważnej do momentu upłynięcia wypowiedzenia.

    nijou

  • 4. Data: 2006-02-20 18:48:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    nijou napisał(a):
    > "Samotnik":

    > Prawa przysługują bo jest to zapisane we wciąż ważnej umowie o pracę -
    > ważnej do momentu upłynięcia wypowiedzenia.

    Ale chyba rzeczy te służą do pracy, a ona nie pracuje skoro jest chora.
    Po co jej telefon służbowy (chce rozmawiać z psychiatra o swojej
    depresji?), po co jej samochód służbowy (chce jeździć do tego
    psychiatry?) no i laptop (jak ma depresje to nie powinno sie jej chcieć
    tego używać).
    Niech twoja znajoma nie cudaczy i oddaje pracodawcy rzeczy które służą
    do wykonywania pracy, gdy nie może pracować.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 5. Data: 2006-02-20 18:49:32
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@p...adres.nijou.malpa.go2.pl> napisal(a):
    > "Samotnik":

    > Prawa przysługują bo jest to zapisane we wciąż ważnej umowie o pracę -
    > ważnej do momentu upłynięcia wypowiedzenia.

    W jaki sposób zapisane? Nie chce mi się wierzyć, aby znajoma była
    bezwarunkowym posiadaczem tych rzeczy.

    P.S. Czarny sen każdego pracodawcy - pracownik z laptopem i samochodem
    dostaje "depresji" i zmywa się razem ze sprzętem.

  • 6. Data: 2006-02-20 18:57:42
    Od: "nijou" <s...@p...adres.nijou.malpa.go2.pl>

    "Samotnik":

    > P.S. Czarny sen każdego pracodawcy - pracownik z laptopem i samochodem
    > dostaje "depresji" i zmywa się razem ze sprzętem.

    Chodzi tylko o to, żeby sprzęt oddać wraz z upływem umowy o pracę.
    Przecież to nie jest przestępstwo a ja pytam czy pracodawca może zmuszać
    do tego nakazem sądowym!? Żadna kradzież nie wchodzi w grę, bez
    przesady!

    nijou

  • 7. Data: 2006-02-20 19:00:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    nijou napisał(a):

    > Żadna kradzież nie wchodzi w grę, bez przesady!

    A przywłaszczenie?

  • 8. Data: 2006-02-20 19:01:54
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@p...adres.nijou.malpa.go2.pl> napisal(a):
    > "Samotnik":

    > Chodzi tylko o to, żeby sprzęt oddać wraz z upływem umowy o pracę.
    > Przecież to nie jest przestępstwo

    A tego jeszcze nie wiemy. Dlatego ja pytam o treść zapisu w umowie, bo
    bez tego to można sobie gdybać.

  • 9. Data: 2006-02-20 19:54:13
    Od: "nijou" <s...@p...adres.nijou.malpa.go2.pl>

    "Johnson":

    > A przywłaszczenie?

    Tłumaczę: zależy jej na używaniu komputera do momentu rozwiązania
    umowy - chociażby do poszukiwania nowej pracy. Czy takie coś można
    określić przywłaszczeniem?

    nijou

  • 10. Data: 2006-02-20 19:56:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    nijou napisał(a):

    > Tłumaczę: zależy jej na używaniu komputera do momentu rozwiązania
    > umowy - chociażby do poszukiwania nowej pracy. Czy takie coś można
    > określić przywłaszczeniem?

    Jeśli pracodawca zarząda zwrotu a twoja znajoma nie będzie chciała od
    razu oddać to będzie przywłaszczenie.