  • Data: 2009-10-05 07:27:38
    Temat: Re: Problem z notorycznym zakładaniem spraw w sądzie
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Icek wyskrobał(a):
    > zle wiesz. W sprawach karnych to obwiniony/oskarzony zwyczajowo musi
    > udowodnic, ze nie jest winny. Taka juz jest praktyka.

    zwyczajowo... praktyka...

    Ja się uczyłem prawa karnego opartego o ustawę Kodeks karny i Kodeks
    postępowania karnego, a nie zwyczaje plemienne czy praktykę w danym
    regionie. A KPK w art. 5 par. 1 stanowi, że oskarżony jest _niewinny_ tak
    długo, aż winy mu się nie udowodni (w domyśle - oskarżyciel) i nie skaże go
    prawomocnym wyrokiem.

    Jeżeli uważasz, że jest inaczej, to daj namiary na siebie. Oskrażę Cię o
    przywłaszczenie sobie moich 100.000 zł i naruszenie miru domowego. I weź
    potem udowadniaj, że tak nie było.

    --
    .B:artek.