  • Data: 2007-10-20 14:02:25
    Temat: Re: Prawo pracy - proszę o poradę
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:1192824238.085054.279330@i13g2000prf.googlegrou
    ps.com
    Tohm <T...@g...com> pisze:

    > Wraz z umową o pracę otrzymałem załacznik "Informacja dla pracownika",
    > gdzie:
    > -W punkcie 3 (Urlop wypoczynkowy) jest zapis "W 2007 r pracownikowi
    > przysługuje urlop wypoczynkowy w wymiarze 0 dni / 0 godzin"
    > -W punkcie 4 (Długość okresu wypowiedzenia Umowy o pracę) jest zapis
    > "Brak możliwości rozwiązania umowy za wypowiedzeniem"
    > Proszę o informacje:
    > 1. Czy zapisy te są zgodne z prawem pracy w sytuacji, gdy posiadam
    > jeszcze do wykorzystania kilkanaście dni urlopu wypoczynkowego za
    > 2007r.?
    Nie jest ważne czy są zgodne. One są nieistotne. Z prawa do urlopu nie można
    zrezygnować.

    > 2. Czy w przypadku nieudzielenia urlopu wypoczynkowego, pomimo
    > złożenia wniosku urlopowego i braku możliwości wykorzystania naleznych
    > dni do końca roku 2007 pracownik ma prawo ubiegać się o wypłacenie
    > ekwiwalentu za urlop?
    Nie do końca 2007 tylko do 31.03.2008.
    A urlop dostać musisz, jeśli ci przysługuje. Ekwiwalent jest wypłacany w
    sytuacji jeśli pracownik urlopu wykorzystać nie może (np. rozwiązanie umowy
    o pracę).

    > 3. Czy zapis z punktu 4 jest zgodny z prawem pracy ?
    To także bez znaczenia - możliwość wypowiedzenia zależy od rodzaju i
    (niekiedy) okoliczności zawarcia umowy o pracę.

    > Podkreślam, że pod "Informacją dla Pracownika" widnieje klauzula o
    > treści:
    > "Niniejszym potwierdzam, że zapoznałem się z treścią niniejszej
    > informacji i otrzymałem jeden egzemplarz".
    Bez znaczenia.

    > 4. Czy istnieje możliwość odwołania się od tej informacji i czy w
    > ogóle jest taka potrzeba, skoro w klauzuli nie ma wzmianki o
    > zaakceptowaniu przezemnie jej treści ?
    Nie ma takiej potrzeby bez względu na treść klauzuli.

    --
    Jotte