    From: "Immona" <m...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo pracy a kwestie rekrutacji
    Date: Mon, 26 Sep 2005 12:07:01 +0200

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości
    news:dh8f8v$gq7$1@inews.gazeta.pl...

    > Re to: Johnson [Mon, 26 Sep 2005 11:09:00 +0200]:

    > Moze cos sobie wywnioskujesz, bo ja w sumie tez nie wiem ;)
    >
    > dgptj5$bq7$...@a...news.tpi.pl

    Jeszcze : dfjtth$jgs$...@a...news.tpi.pl

    "Po rozmowie kwalifikacyjnej poproszono
    mnie o dosłanie orzeczenia o niepełnosprawności i udzielono odmowy na tej
    podstawie. To zakrawa na dyskryminację i niechęć. Dodam, że moja
    niepełnosprawność wynika z tego że kilkanaście lat temu miałem załamanie
    nerwowe i byłem w szpitalu. Potem przez 7 lat miałem rentę i nie pracowałem.
    W CV na końcu wpisuję moje ograniczenia (pełny etat to dla mnie 35 godzin
    tygodniowo) po to by uniknąć pytań pracodawców o to co robiłem przez 7 lat,
    albo, żeby wytłumaczyć tę "dziurę" w życiorysie... Pracodawca zatrudniając
    mnie ma pewne ograniczenia - krótszy czas pracy, dłuższy urlop, ale może też
    liczyć na ulgi - w moim przypadku ulga może być prawdopodobnie podwojona (do
    kwoty prawie 1900 zł). Ostatnio starannie zbadałem przepisy i kieruję także
    zapytanie w tej sprawie do Ispekcji Pracy."

    i: dfp3gr$ci$...@a...news.tpi.pl

    "Prawo jest tak skonstruowane, ze jesli pracodawca zatrudnia 25 osob i nie
    osiaga wskaznika zatrudnienia 6% to placi skladke na PFRON. Zatrudniajac
    osobe niepelnosprawna uzyskuje sie ulge w wysokosci aktualnie 940 zl a nawet
    2 czy 3-krotna jej wielokrotnosc. Mozna wiec zatrudnic nawet gonca o kulach,
    zeby sobie chodzil po schodach tam i spowrotem i niczego nie roznosil.
    Wazne, zeby taki czlowiek NIE SZKODZIL firmie. Nie musi przynosic pozytku,
    jak ktos go nie chce. Ludzie niepelnosprawni czesto po prostu chca byc wsrod
    ludzi, a jesli do tego chca sie czegos uczyc to dlaczego im tego zabronic?
    Taka a nie inna konstrukcja przepisow sprawia, ze niektorzy niepelnosprawni
    dziwia sie, dlaczego nikt nawet nie rozwazy ich zatrudnienia, skoro to
    zatrudnienie moze go NIC NIE KOSZTOWAC. Wiec bywa, ze sie narzucaja..."

    Teraz pl.soc.prawo ma, mam nadzieje, pelny obraz...

    I.