  • Data: 2005-09-26 12:33:12
    Temat: Re: Prawo pracy a kwestie rekrutacji
    Od: "Efendi" <f...@r...di> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Immona" <c...@n...googlemailu> napisał :
    > Pozew dotyczy jak sadze odmowy zatrudnienia (czy tez rezygnacji z niego po
    > prawie przyjeciu Cie juz do pracy) po dowiedzeniu sie o powodzie Twojej
    > niepelnosprawnosci, zgadlam?

    Tak.

    > Ten proces bedzie ciekawy i informuj o nim. Sadze, ze rozwazana kwestia
    > bedzie to, czy Twoj rodzaj niepelnosprawnosci moze stanowic przeszkode i
    > zagrozenie dla sprawnego wykonywania przez Ciebie obowiazkow i narazac
    firme
    > na straty z powodu duzego prawdopodobienstwa Twojego zlego wykonania ich
    > (lub gdy prawdopodobienstwo jest male, ale strata bylaby bardzo duza).

    Pracodawca owszem może zastanawiać się nad tym, czy rodzaj mojego schorzenia
    stanowi przeszkodę i zagrożenie spowodowaniem strat. Tak, rozmawiamy o
    szczególnej niepełnosprawności, o przewlekłej chorobie psychicznej (pytanie:
    czy są choroby psychiczne nie przewlekłe i czy jeden epizod nie stygmatyzuje
    człowieka na całe życie w naszym pełnym uprzedzeń społeczeństwie?)
    Kilka dni temu w Wyborczej był artykuł o tym, że chorym psychicznie odmawia
    się sanatoriów, ponieważ mogą być niebezpieczni...
    Dlaczego nie zasięgnięto opinii aktualnego pracodawcy, u którego pracuję 6
    lat na praktycznie identycznym stanowisku? To może podyskutujemy o tym, czy
    w procesie rekrutacyjnym wymagać referencji...

    > Szkoda, ze - skoro juz robisz z tego afere na newsach - nie podajesz
    > dokladnie swojej choroby. Zalamanie nerwowe z tego co wiem nie jest
    > jednostka chorobowa, z powodu ktorej mozna siedziec 7 lat na rencie, na
    > innej grupie piszesz, ze chodzilo o chorobe psychiczna. Podanie tej
    choroby
    > wprost i stanowiska, na jakie aplikowales pozwoliloby zorientowanym w tej
    > galezi prawa z duzym prawdopodobienstwem przewidziec orzeczenie. a tak, to
    > mozemy sobie lac wode.

    Newsy pomogły mi znaleźć odpowiednie słowa i był to proces. Nie wszyscy
    zachowują się poważnie, więc czasami nie chce się być otwartym.
    Oczywiście, że załamanie nerwowe nie jest jednostką chorobową. W przypadku s
    chorzeń psychicznych jednostki chorobowe są dosyć płynne i trudne tak
    naprawdę do ustalenia. Wystarcza kontakt z psychiatrą, pobyt w szpitalu
    psychiatrycznym i jakakolwiek diagnoza z taką pieczątką, by zakwalifikować
    jednoznacznie człowieka w społeczeństwie - "psychiczny".

    Pozdrawiam
    EF