eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo dobre tylko kierowcy niedobrzy :)Re: Prawo dobre tylko kierowcy niedobrzy :)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!reader01.eternal-s
    eptember.org!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!news-out.netnews.com!new
    s.alt.net!fdc2.netnews.com!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer0
    3.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada
    .pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.
    pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 2 Jul 2022 14:16:21 +0200
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.11.0
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <t90rgp$ho6$1@gioia.aioe.org> <62b9d064$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <62bb0286$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <62bb19c5$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    <62bb1cf0$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <62bb3b1c$0$466$65785112@news.neostrada.pl>
    <62bb4263$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    <62bb532d$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <62bbcb7c$0$452$65785112@news.neostrada.pl>
    <NMQuK.31040$4O6a.3552@fx14.ams1>
    <62bbdbc7$0$567$65785112@news.neostrada.pl>
    <VlRuK.265829$i8Z9.143115@fx09.ams1>
    <62bc6752$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <L15vK.294456$i8Z9.89427@fx09.ams1>
    <62bd23ac$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    <5havK.59592$MWc5.29190@fx06.ams1>
    <62bdaf49$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <rVKvK.7160$UDb.6619@fx02.ams1>
    <62bff87b$0$449$65785112@news.neostrada.pl>
    <62bffd30$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <62c01cb3$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Prawo dobre tylko kierowcy niedobrzy :)
    In-Reply-To: <62c01cb3$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 60
    Message-ID: <62c03716$0$562$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 185.192.243.253
    X-Trace: 1656764182 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 562 185.192.243.253:57983
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5220
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:826981
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 02.07.2022 o 12:23, Shrek pisze:
    >>> Skoro są tak niebezpieczne a robert jest tak bezkompromisowy w
    >>> sprawach bezpieczeństwa no to tak:P Ludzkie życie i blacha
    >>> roberta jest bezcenna:P
    >> Czemu moja blacha ma być szczególnie mniej cenna od twojego
    >> roweru?
    >
    > Niczemu. Ale ty pisałeś że zależy ci na bezpieczeństwie rowerzystów
    > a nie twojej blachy:P Pisałem że od początku chodziło co o twoją
    > blachę i komfort.

    Ten wątek jest na tyle rozbudowany, że trudno mi stwierdzić, o który Ci
    dokładnie fragment chodzi. Wydaje mi się, że pierwszy mój post będący
    odpowiedzią na Twój: 28.06.2022 o 17:23, który cytuję poniżej:

    >> Obstawiam że z tego samego powodu co pasy na autostradach są
    >> szersze niż na drogach gminnych. Jak rowerzysta zbliża się do
    >> samochodu to zwykle oznacza, że prędkość względna jest w granicach
    >> kilkunastu kilometrów na godzinę (albo wręcz że samochód stoi lub
    >> "pełźnie w korku", jak samochód zbliża się do rowerzysty to jest
    >> to zwykle kilkadziesiąt km/h różnicy.
    > No ale samochód stojący w korku formalnie jest w ruchu, a kierujący
    > nie może odskoczyć w bok. Przy dłuższym samochodzie kierujący TIR-em
    > może nie zauważyć przeciskającego się rowerzysty.

    Czy widzisz tu cokolwiek wskazującego, że mi na mojej blasze szczególnie
    bardziej albo mniej zależy? Później Ty zacząłeś insynuować, że walczę o
    lakier. I w sumie masz rację, bo na moim lakierze też mi zależy. Przede
    wszystkim na komfortowym i bezproblemowym dojechaniem do celu. Ale być
    może Ty widzisz jakiś inny post i może i niechcący coś złego napisałem.
    >
    >> Moim celem przeważnie jest dojechanie do celu bez zabijania
    >> rowerzystów i rysowania mojej blachy.
    > No to ich nie zabijaj. Oni raczej też od dotknięcia twojej blach w
    > korku nie giną, więc zostaje kwestia blachy.

    Ale to moja blacha. Natomiast nadal ogólnie zależy mi na tym, bym
    głównie ja, a w miarę możliwościowi wszyscy dojechali bezpiecznie i
    komfortowo do celu. Jeśli nawet kolizja będzie winą rowerzysty, to nadal
    trzeba będzie się zatrzymać, ustalić. Potem samochód naprawić. Po co?
    >
    >> Rowerzysty pewnie przeważnie też. To jest pewna platforma do
    >> porozumienia. Ale to musi obydwie strony obowiązywać.
    > Nie musi i nie obowiązuje. Prawo przewiduje że ty masz trzymać co
    > najmniej metr od rowerzysty, natomiast rowerzysta ma po prostu
    > zachować "bezpieczny odstęp". Ponieważ chodzi o jego bezpieczeństwo
    > to ustawodawca pozostawił mu swobodę oceny.

    A ja uważam, ze tu ustawodawca nie ma racji i o tym pisze.
    Bezpieczeństwo samochodu, to też bezpieczeństwo. I to nie ma również z
    tego powodu, ze ten metr odstępu to za mało, żeby bezpiecznie rowerzystę
    wyprzedzić, chyba, że jest to w korku i wszyscy jadą powoli.

    Tak na szybkiego, to przyszło mi do głowy, że dystans bezpieczny
    powinien być zależny od prędkości jadącego. Powiedzmy dwa razy więcej w
    centymetrach, co prędkość wyprzedzającego. Pewnie i prędkość
    wyprzedzanego ma ty też znaczenie, ale na nią wyprzedzający nie ma wpływu.

    --
    Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1