  • Data: 2022-07-02 18:05:36
    Temat: Re: Prawo dobre tylko kierowcy niedobrzy :)
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ten wątek jest na tyle rozbudowany, że trudno mi stwierdzić, o który Ci
    > dokładnie fragment chodzi. Wydaje mi się, że pierwszy mój post będący
    > odpowiedzią na Twój: 28.06.2022 o 17:23, który cytuję poniżej:

    Niech będzie - wyraźnie "martwisz się" o zdrowie i życie rowerzysty;)

    > Czy widzisz tu cokolwiek wskazującego, że mi na mojej blasze szczególnie
    > bardziej albo mniej zależy?

    No nie - dopiero póżniej doszedłeś do wniosku, że bezpieczeństwo dotyczy
    "również" twojej blachy. Więc to co dokładnie napisałem i podtrzymuję -
    tobie zależy na własnym komforcie (żebyś potem nie musiał wyprzedzać
    rowerzysty co cię w korku wyminął/wyprzedził) i na integralności lakieru
    na blasze a nie żadnym bezpieczeństwie, którym tylko sobie "mordę
    wycierasz":P

    > Później Ty zacząłeś insynuować, że walczę o
    > lakier. I w sumie masz rację, bo na moim lakierze też mi zależy.

    I na tym żeby ci się potem rowerzysta przed maską nie plątał, bo
    teoretycznie nie da się go tym samym pasem wyprzedzić.

    > Przede
    > wszystkim na komfortowym i bezproblemowym dojechaniem do celu. Ale być
    > może Ty widzisz jakiś inny post i może i niechcący coś złego napisałem.

    No widzisz - i po co było ściemniać, że chodzi o bezpieczeństwo rowerzysty?

    > Ale to moja blacha.

    No i luz. To po prostu napisz, że zależy ci na blasze i dlatego
    najchętniej byś się rowerzystów z drogi pozbył a jak się nie da, to
    niech się trzymają od twojej puszki co najmniej metr, a nie ściemniasz
    że o bezpieczeństwo i już.

    > A ja uważam, ze tu ustawodawca nie ma racji i o tym pisze.
    > Bezpieczeństwo samochodu, to też bezpieczeństwo.

    To pewnie jesteś też za tym, żeby dopuszczać tylko parkowanie co drugie
    miejsca. W końcu lakier na drzwiach to też bezpieczeństwo?

    > I to nie ma również z
    > tego powodu, ze ten metr odstępu to za mało, żeby bezpiecznie rowerzystę
    > wyprzedzić, chyba, że jest to w korku i wszyscy jadą powoli.

    Aha - czyli chciałbyś żeby został 1 metr, ale nie w korku. No chyba że
    rowerzysta w korku - wtedy chciałbyś mu ten 1 metr dorzucić:P Nie ładnie
    być hipokrytą:P

    > Tak na szybkiego, to przyszło mi do głowy, że dystans bezpieczny
    > powinien być zależny od prędkości jadącego. Powiedzmy dwa razy więcej w
    > centymetrach, co prędkość wyprzedzającego.

    Doskonały pomysł. Wymaga tylko radaru do wyprzedzania;) BTW - rower w
    korku 20 km, samochód się toczy 5 km/h. 30 cm - 30 cm to nie za blisko
    twojej blachy?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!