  • Data: 2022-07-02 12:28:37
    Temat: Re: Prawo dobre tylko kierowcy niedobrzy :)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-07-02, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > To trochę jak u nas:P Tylko u nas wbrew obiegowym opiniom większość
    > wcale nie jeździ jak pojebana, a jeżdżenie w paranoid mode jest na
    > dłuższą metę męczące i... niebezpieczne (sam stajesz się

    Nie ma innej opcji :)

    > nieprzewidywalny dla innych). No ale pewne nawyki pozostają (ja się
    > odruchowo patrze na przednie koła - jak czy nie są skręcone - jak nie to
    > nagle pasa w korku nie zmieni. No i chuj jasny mnie trafi jak ktoś

    Oj to żadna paranoja, to dobre odruchy. Ja dla odmiany przy gwałtownym
    hamowaniu w kolumnie, patrzę jak daleko jest następny za mną.

    > dojeżdza do skrzyżowania z podporządkowanej i wyraźnie nie hamuje... Co
    > ciekawe jak wsiądę do samochodu to nie zwracam na to uwagi, więc nie
    > jest to "odruch bezwarunkowy" a tylko na moto (no i rowerze).

    Taki lokalny kanon obejmuje m.in. następujące obyczaje:
    1. Z korka na pasie do zjazdu (np. na autostradzie) zawsze może wyjechać
    ktoś na pas, którym inni popindalają prosto
    2. Jak przegapiłeś zjazd lub stoisz na złym pasie, nie powinieneś się
    wahać, tylko pojechać z tego pasa tam gdzie masz potrzebę (tak wjechał we
    mnie dzielny taksówkarz)
    3. Z dowolnej podporządkowanej możesz wjechać na głowną bez względu na
    to co tam się dzieje, o ile tylko zrobisz to odpowienio wolno. Jak już
    jesteś na głownej, to nadal jedź wolno przynajmniej do momentu gdy
    wszyscy za tobą już wyhamują.
    4. Z miejsc parkingowych wyjeżdzamy w miarę szybkim ruchem tak do
    połowy długości pojazdu po czym orientujemy się w sytuacji.

    i kilkanaście dalszych.

    A najciekawsze w sumie w tym jest chyba mniej wypadków niż w Polsce.

    --
    Marcin